Kivonat: |
A hazai filmszcenika, vagyis a filmes jelmez és díszlettervezés, berendezés, technika, pirotechnika 1960-tól az 1980-as évek végéig tartó múltját mutatja be, a Mafilm példáján Béres István kötete. A tervezőktől a díszletépítő munkásokig megismerhetjük a szakma minden csínját-bínját, a hazai
[>>>]
A hazai filmszcenika, vagyis a filmes jelmez és díszlettervezés, berendezés, technika, pirotechnika 1960-tól az 1980-as évek végéig tartó múltját mutatja be, a Mafilm példáján Béres István kötete. A tervezőktől a díszletépítő munkásokig megismerhetjük a szakma minden csínját-bínját, a hazai filmgyártás "Aranykorában", miközben olyan magyar filmek forgatási háttértitkairól is lehull a lepel, mint az Egri csillagok (ez volt a szerző első filmes munkája), az Aranysárkány, a Fekete gyémántok, a Tanú, a Cadfael, a Koldusopera, a Sztrogoff Mihály, a Bástyasétány '74, a Ki látott engem, A biatorbágyi viadukt, a Rab ember fiai vagy a Hanna háborúja. A kötetben nemcsak a szerző, hanem számos pályatárs (Óvári Lajos gyártásvezető, Kocsis Károly építészmérnök, Vayer Tamás díszlettervező, Bertalan Tivadar festő, grafikus, látványtervező, Hábetler Ferenc pirotechnikus stb.) is megszólal. A tavaly elhunyt zseniális díszlettervező, Romvári József emlékére ajánlott, fekete-fehér és színes, ám meglehetősen rossz minőségű fotókkal illusztrált kötet a filmszakma iránt érdeklődő olvasóknak ajánlható. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|