Kivonat: |
Valószínűleg egész Magyarországot megdöbbentette, ahogy nemrég, rendkívül drámai módon "bedőlt" a Malév. Sokat lehetett hallani a légitársaság zűrös ügyeiről, a fenntartásával kapcsolatos pénzügyi problémákról, de azért mindenkit meglepett, mikor 2012. március 3-án a jól ismert, piros-fehér-zöld
[>>>]
Valószínűleg egész Magyarországot megdöbbentette, ahogy nemrég, rendkívül drámai módon "bedőlt" a Malév. Sokat lehetett hallani a légitársaság zűrös ügyeiről, a fenntartásával kapcsolatos pénzügyi problémákról, de azért mindenkit meglepett, mikor 2012. március 3-án a jól ismert, piros-fehér-zöld jelzésű, kék orrú gépek többé nem szálltak fel. A Malévot alaposan ismerő szakújságíró kötete végig tekinti az állami vállalat hatvanhat éves történetét, a kezdetektől a végig. Az előzményekről, a Maszovletről is olvashatunk, majd szó esik az első évek "hőskoráról", a szovjet befolyás időszakáról. Megtudhatjuk, milyen műszaki kihívásokkal kellett megküzdeni, mi állt az eltussolt balesetek hátterében, hogyan lett a Malév a "legvidámabb barakk" szorgalmas valutagyára, s hogyan próbált a rendszerváltás után alkalmazkodni a globalizálódó világpiac kihívásaihoz. Természetesen sok szó esik arról, hogyan vált a cég az egymást váltó politikai kurzusok kifizetőhelyévé, kik és hogyan próbálták megmenteni a társaságot, hogyan került olasz és orosz, s hogyan nem került kínai résztulajdonba, s természetesen, hogy mik is vezettek a bukáshoz. A szerző a könyv végén arról is elmélkedik, hogy vajon lesz-e újra nemzeti légitársaság, mivel eddig sok nem látszik a tervekből. Az érdekes, részben oknyomozó, részben történeti jellegű kötet - rendkívül aktuális témája okán is - széles körben ajánlható beszerzésre.
[<<<]
|