A lassacskán gyarapodó hazai regionális tudományi szakirodalom újabb kötettel gazdagodott: a térség- és településfejlesztés új típusú eszközét jelentő régió- és településmarketing ismeretanyagát összefoglaló kötettel. A szerzők a szakirodalomra és empirikus kutatómunkára alapozott kiadványukban a területi marketing új koncepcióját - a régiók, települések adottságait, képességeit is magukban foglaló kompetenciarendszert - dolgozták ki, az elméleti és módszertani keretek meghatározása után ezt ismertetik meg az olvasóval, majd leírják a környezet- és szituációelemzés feltételeit és módszereit. A célrendszer meghatározása után a területi marketing során alkalmazható stratégiai típusokat mutatják be, majd arra adnak - a kötet egészén végigvonuló, egy fiktív régióról szóló esettanulmányon keresztül - példákat, hogyan alakítható a régió és a település kínálata a gazdaságfejlesztés, a kulturális és tudományos teljesítmény növelése, a társadalmi viszonyok fejlesztése, a környezetvédelem fejlesztése stb. által. Az utolsó fejezetek a kommunikációs stratégiával és eszközrendszerrel, az interregionális együttműködés marketing sajátosságaival, illetve a területi marketingstratégia megvalósításával és ellenőrzésével foglalkoznak. A szerzők célja a könyvvel az volt, hogy megalkossák a területi marketing elméleti modelljét, és az ehhez kapcsolódó módszertani összefoglalóval gyakorlati útmutatót adjanak a régiók, települések fejlesztésével foglalkozó szakembereknek, továbbá segítsék a jövő szakemberképzését a felsőoktatásban, a terület- és településfejlesztési, valamint a közigazgatási menedzserképzésben használható tankönyvvel - nekik ajánlható elsősorban a kötet. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]