A Budapesti Corvinus Egyetem Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézetének igazgatója, Aczél Petra a retorika elismert kutatójának számít. Korábbi köteteiben - legutóbb az Új retorikában (200909119) - is a témával foglalkozott - most egy részdiszciplínát, a médiaretorikát vizsgálja.
[>>>]
A Budapesti Corvinus Egyetem Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézetének igazgatója, Aczél Petra a retorika elismert kutatójának számít. Korábbi köteteiben - legutóbb az Új retorikában (200909119) - is a témával foglalkozott - most egy részdiszciplínát, a médiaretorikát vizsgálja. Könyve elején definiálja a retorika fogalmát, bemutatja a retorikus gondolkodást, a retorikus embert és a retorika folyamatos változását. Részletesen ír a médiaretorikáról, mint a médiaüzenetek és azok hatékonyságának nézőpontjáról, majd az architektonikus, a procedurális, a vizuális és az aurális retorikáról esik szó. Megismerhetjük a kritikai diskurzus-elemzés módszereit, a médiameggyőzés és a médiamanipuláció fogalmát, s annak gazdag eszköztárából a kisajátított és terjesztett szavakat, képeket és hangokat, a montázst, a váratlanságot, a kontrasztot, a manipulatív kérdéseket, az ún. vakcsoport-technikát vagy az ismétlést. A kötetben szó esik még a médiainvencióról és -szelekcióról, kitérve a hírértékre, a hír hihetőségére és műfajiságára, majd a netorikáról, a heuretikáról, az újmédiáról (a számítógéphez, internethez, közösségi médiához kötött befogadásról) és az újmédia-retorikáról olvashatunk. A kötet utolsó, némileg elkülönülő egysége a médiakultúra területével foglalkozik, részletesen kitérve az újmédia szerepére a gyermeki kultúra átalakulásában. A bibliográfiával záródó kötet elsősorban szakemberek, egyetemi hallgatók olvasmánya. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]