Cím: |
A fotóművészet születése : a piktorializmustól a modern fotográfiáig, 1889-1929 ; The birth of art photography : from pictorialism to modern photography, 1889-1929
| Közrem.: |
Baki Péter (rend.) ; Szépművészeti Múzeum (közread.) |
Kiadás: |
Budapest : Szépműv. Múz., 2012 |
Eto: |
77.04(100)"1889/1929"(084.12) ; 061.4(439Budapest)"2012"
| Tárgyszó: |
fotóművészet ; fotótörténet |
Szakjel: |
770
| Cutter: |
F 76
| ISBN: |
978-963-7063-90-9
| Nyelv: |
magyar, angol
| Oldal: |
359 p.
| UKazon: |
201211089
| Kivonat: |
Szerencsére szokásossá vált a Szépművészeti Múzeum kiállítási programjában, hogy időről időre nagyszabású, jelentős tárlattal örvendeztetik meg a nagyközönséget. Ilyen esemény a 2012. március végétől három hónapig látható, A fotóművészet születése című kiállítás is, amely kereken kétszáz
[>>>]
Szerencsére szokásossá vált a Szépművészeti Múzeum kiállítási programjában, hogy időről időre nagyszabású, jelentős tárlattal örvendeztetik meg a nagyközönséget. Ilyen esemény a 2012. március végétől három hónapig látható, A fotóművészet születése című kiállítás is, amely kereken kétszáz fotográfiát vonultat fel a művészeti ág őskorából. Kurátora egyben a nagyalakú, magyar és angol nyelvű kísérő katalógus szerkesztője, Baki Péter fotográfus, fényképészeti szakíró, aki számos nagy külföldi és hazai kölcsönző intézményből - köztük a párizsi Musée d'Orsay-ből és Pompidou Központból, a New York-i MoMÁ-ból és George Eastman House-ból, a bécsi Albertinából, a kölni Ludwig Múzeumból, valamint a kecskeméti Magyar Fotográfiai Múzeumból - szerezte meg a hihetetlenül nagy képanyagot, nem fukarkodva a remekművekkel. Az időrendben bemutatott anyag - tematikájában egyedülálló módon - az 1889 és 1929 (Film und Foto kiállítás) közötti négy évtizedre, az ún. piktorializmus és a modernizmus közötti átmenetre koncentrál, olyan világnagyságok felvételeit szerepeltetve, mint Alfred Stieglitz, Man Ray vagy André Kertész. A két kivétellel magyar szakértők (Gyöngyi Pál, Albertini Béla, Passuth Krisztina, Fejér Zoltán stb.) által jegyzett fejezetekben végigkövethető az a változás, amelynek során a festészeti hagyományokhoz ragaszkodó látásmód elindult a technika dokumentarista használata felé. Az angol, amerikai, cseh, francia, német és osztrák fotográfusok mellett a korszak valamennyi kiemelkedő magyar fényképészének művei is láthatók Moholy-Nagy Lászlótól, Pécsi Józsefen, Balogh Rudolfon át a már említett André Kertészig. A szépsége mellett fotótörténeti szempontból is értékes, a fotóművészek életrajzával és műtárgylistával záródó fotóalbum elé Baán László, a kiállító és kiadó intézmény főigazgatója írt rövid előszót A valóságtól a művészetig címmel. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|