Az idegenforgalom egy kevésbé vizsgált területét: az ifjúságturizmust, azon belül is a középiskolás korosztály turistaélményét vizsgálja Simándi Szilvia idegenforgalmi menedzser kötete. A vizsgálat fő szempontja az, hogy az utazások során szerzett tapasztalatok, élmények és tevékenységek hogyan
[>>>]
Az idegenforgalom egy kevésbé vizsgált területét: az ifjúságturizmust, azon belül is a középiskolás korosztály turistaélményét vizsgálja Simándi Szilvia idegenforgalmi menedzser kötete. A vizsgálat fő szempontja az, hogy az utazások során szerzett tapasztalatok, élmények és tevékenységek hogyan formálják az ifjú korosztály személyiségfejlődését és hétköznapi tudását, s hogy mindez mit nyújt a fiatalok számára, figyelembe véve a középiskolások utazási jellemzőit. A könyv fejezetei két nagyobb részre oszthatók. Az első egységben a szerző a téma külföldi és hazai szakirodalmát tekinti át - röviden ismertetve a turizmus rendszerszemléletű megközelítését is -, továbbá a turizmusban való részvételt befolyásoló alapfeltételeket (motiváció, szabadidő, jövedelem). Külön fejezet vizsgálja az ifjúság fogyasztási szokásait, az ún. ifjúsági korszakváltás legfontosabb jegyeinek figyelembe vételével, majd arról olvashatunk, hogy a különböző szocializációs közegek, leginkább a családi utazások hogyan hatnak a középiskolásokra. A kötet második egysége az empirikus vizsgálat eredményeit mutatja be, kitérve az utazó fiatalok motivációjára, az utazás megszervezésére, az ott végzett tevékenységekre, az utazás során szerzett tapasztalatokra, a tanulási lehetőségekre a turizmus kontextusában, s a szerző felvázolja az ifjú turisták három fő típusát is ("a kultúra iránt érdeklődők" - 33 százalék; "a bulizásra, szórakozásra vágyók" - 40 százalék; "aktív, mindenevők, kontraszt élményeket gyűjtők" - 20 százalék). Az alapos irodalomjegyzékkel, kutatási mellékletekkel, angol és német nyelvű rezümével végződő, táblázatokkal és grafikonokkal teli kötet leginkább szakkönyvtárak számára ajánlott, ám középiskolai pedagógusok számára is hasznos olvasmány lehet. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]