Cím: |
A lehetetlen szabadság
| Alcím: |
Henrik Ibsen és a modernitás
| Szerző: |
Rønning, Helge (1943) |
Közrem.: |
Kunszenti Ágnes (ford.) ; Kovács Ferenc (ford.) |
Szerz. közl: |
Helge Rønning ; [ford. Kunszenti Ágnes, Kovács Katáng Ferenc]
| Kiadás: |
Budapest : Nagyvilág, 2012 |
Eto: |
839.6Ibsen, H.
| Tárgyszó: |
Ibsen, Henrik (1828-1906) ; író ; norvég irodalom ; Ibsen, Henrik : Brand ; Ibsen, Henrik : Peer Gynt ; Ibsen, Henrik : A fiatalok szövetsége ; Ibsen, Henrik : A nép ellensége ; Ibsen, Henrik : Rosmersholm ; Ibsen, Henrik : A társadalom támaszai ; Ibsen, Henrik : Solness építőmester ; Ibsen, Henrik : A szerelem komédiája ; Ibsen, Henrik : Kísértetek ; Ibsen, Henrik : Kis Eyholf ; Ibsen, Henrik : Nóra ; Ibsen, Henrik : A tenger asszonya ; Ibsen, Henrik : Hedda Gabler ; Ibsen, Henrik : A vadkacsa ; Ibsen, Henrik : John Gabriel Borkman ; Ibsen, Henrik : Ha mi, halottak feltámadunk |
Egys.cím: |
Den umulige friheten - Henrik Ibsen og moderniteten (magyar)
| Szakjel: |
839
| Cutter: |
R 85
| ISBN: |
978-963-9175-49-5
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
302 p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. 285-295. és a jegyzetekben
| UKazon: |
201212137
| Kivonat: |
Henrik Ibsen az egyik legnépszerűbb drámaíró, akinek művei folyamatosan színpadon vannak szerte a világon csakúgy, mint Magyarországon. Életművéről írt monográfia - amely az 2012-es Könyvfesztiválra időzítve jelent meg magyar nyelven - a "modernitás ügynökeként" aposztrofálja mindjárt az első
[>>>]
Henrik Ibsen az egyik legnépszerűbb drámaíró, akinek művei folyamatosan színpadon vannak szerte a világon csakúgy, mint Magyarországon. Életművéről írt monográfia - amely az 2012-es Könyvfesztiválra időzítve jelent meg magyar nyelven - a "modernitás ügynökeként" aposztrofálja mindjárt az első mondatban. Ibsen és életműve jelentősége abban áll, hogy kulcsot ad a modern társadalom, a modernitás tapasztalatának megértéséhez, különösen azért, mert "úgy mutatja be a folyamatokat, a gondolkodásmódokat, az ideológiákat és az intézményeket, hogy közben ambivalensen viszonyul a társadalomban uralkodó tudatstruktúrákhoz", egyrészt elfogadja, másrészt bírálja őket, leleplezi hazugságukat ? húzza alá bevezetőjében a norvég irodalomtörténész szerző. Munkája ebben a szellemben elsősorban eszme- és társadalomtörténeti, részben irodalomszociológiai nézőpontból tárgyalja drámáit. Az első fejezetek a 19. század második felének európai és azon belül norvég társadalmat meghatározó és átformáló legfőbb tendenciákat, ideákat tekinti át, majd a színház és a dráma korabeli átalakulását. A továbbiakban egyes drámaelemzések kapcsán kerülnek terítékre olyan nagy témák, mint a történelem és a jelen viszonya, az identitás és individualitás, a pénz hatalma, a szerelem és házasság, a nemek viszonya. Az eredeti formájában a 2006-os Ibsen centenáriumra megjelenő könyv, irodalomjegyzékkel és mutatóval kiegészülve, lelkiismeretes fordításban, könyvészetileg is igényes kiadásban lát napvilágot. Minden nagyobb könyvtárban érdemes beszerezni, és nemcsak az Ibsen-életmű, hanem a 19. század világa iránt érdeklődő szélesebb olvasóközönségnek is ajánlani. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|