Cím: |
Mesepszichológia
| Alcím: |
az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban
| Szerző: |
Kádár Annamária (1975) |
Közrem.: |
Moldován Mária (ill.) |
Szerz. közl: |
Kádár Annamária ; [ill. Moldován Mária]
| Kiadás: |
[Budapest] : Kulcslyuk K., cop. 2012 |
Eto: |
159.922.7 ; 159.942 ; 37.037 ; 398.21.001
| Tárgyszó: |
gyermeklélektan ; érzelmi intelligencia, kisgyermekkor ; érzelmi fejlődés ; érzelmek kifejezése ; pszichoszociális fejlődés ; érzelmi nevelés ; reziliencia ; fantázia ; mesekutatás |
Szakjel: |
150
| Cutter: |
K 10
| ISBN: |
978-963-89419-6-1
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
375 p.
| Megj.: |
Bibliogr. a jegyzetekben
| UKazon: |
201213020
| Kivonat: |
Ahhoz, hogy az ember ne csak sikeres, hanem boldog is legyen az intellektuális felkészültség, racionális tudás mellett szükség van magas fokú érzelmi intelligenciára is. Mint minden más fontos dolognak,az EQ-nak is alapjait kisgyermekkorban kell letenni - ezt a célt szolgálják a mesék, amelyek
[>>>]
Ahhoz, hogy az ember ne csak sikeres, hanem boldog is legyen az intellektuális felkészültség, racionális tudás mellett szükség van magas fokú érzelmi intelligenciára is. Mint minden más fontos dolognak,az EQ-nak is alapjait kisgyermekkorban kell letenni - ezt a célt szolgálják a mesék, amelyek szimbolikus történetek, archetipikus alakok által segítenek a kicsiknek feldolgozni a mindennapokban őket érő eseményeket, oldani traumáikat, megérteni az alapvető értékeket, és persze felkészülni a felnőtt életre. Ezt a témakört vizsgálja a gyermeklélektan szemszögéből Kádár Annamária, rávilágítva a mesék kiemelkedően fontos szerepére a kicsik személyiségfejlődésében. Művében egyebek mellett ír az ovis korúak gondolkodásának és világlátásának sajátosságairól, a belső képalkotás folyamatáról, a képzeletbeli barát jelenségéről, a gyerekkori mesekorszakokról, a mesei kettős tudatról, valamint a fantázia és a valóság találkozásáról idősebb gyerekeknél, a mesehősökkel való azonosulásról, az érzelemkifejezés nehézségeiről, a kicsik érzelmi fejlesztésének módozatairól, és a kötődés szerepéről. Ezen felül bemutat pár gyakorlatot, amely az EQ hatékonyabb fejlesztését segíti. Az utolsó fejezetben kaptak helyet a szerző saját meséi, a főszerepben Lillával, és egy bizonyos Tündérbogyóval... A kötet szülők és nevelők figyelmébe egyaránt ajánlható, hasznos és olvasmányos, nagy szeretettel és szakértelemmel megírt munka. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|