A szerzőpáros néhány évvel ezelőtt adta közre a a Magyar Királyi Honvédség által használt, külföldi gyártású páncélos járműveket bemutató könyvüket (ld.: 200614104). Ezúttal e mű párdarabját vehetik kézbe az érdeklődők, amely a hazai gyártású páncélosok történetét rekonstruálja a kezdetektől
[>>>]
A szerzőpáros néhány évvel ezelőtt adta közre a a Magyar Királyi Honvédség által használt, külföldi gyártású páncélos járműveket bemutató könyvüket (ld.: 200614104). Ezúttal e mű párdarabját vehetik kézbe az érdeklődők, amely a hazai gyártású páncélosok történetét rekonstruálja a kezdetektől 1945-ig. Az első fejezetek az 1920 előtti hőskorszakkal, az Osztrák-Magyar Monarchia hadseregének páncéljárművekkel kapcsolatos kísérleteivel foglalkoznak. A folytatásból azt követhetjük nyomon, hogy a trianoni békeszerződés rendelkezéseit megkerülő magyar honvédség hogyan igyekezett megteremteni saját - a korszerű hadviselésben nélkülözhetetlen - páncélos fegyvernemét. Az egyes fejezetek részletesen ismertetik a különböző típusokat, köztük a talán leghíresebb könnyű harckocsit, azaz tankot (Toldi), az önjáró páncélvadászt (Nimród), a közepes harckocsit (Turán) és az egyéb típusokat, ideértve a prototípusokat és terveket is. A szerzők foglalkoznak a fejlesztés és tervezés folyamatával, technikai leírás adnak, nagy számú, forrás értékű fényképfelvétel és vázlatrajz kíséretében. A kötet gazdag melléklete Éder Miklós páncélos főhadnagy hagyatékából közöl további adatokat és forrásokat, megadva többek között a gyártott és beszerzett páncéljárművek 1905-1944 közötti számát. A három évtizedes kutatómunka eredményeit összegző, a maga nemében egyedülálló kiadvány levéltári dokumentumokat és az egykori szemtanúkat is megszólaltatva, a teljességre törekedve mutatja be témáját, a szakemberek és az érdeklődő laikusok számára egyaránt érdekes kiadvány. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]