Why school antibullying programs don't work (magyar)
Szakjel:
370
Cutter:
T 98
ISBN:
978-963-9412-91-0
Nyelv:
magyar
Oldal:
216 p.
Megj.:
Bibliogr. a jegyzetekben
UKazon:
201218021
Kivonat:
Kényes - ám annál fontosabb - problémakört választottak kötetük témájául a szerzők - művük fókuszában az iskolán belüli erőszak áll. A jelenség (és annak többféle formája) sajnos közismert, mint ahogy a tény is, amelyre a cím is utal: a megakadályozására irányuló programok számos esetben kudarcra
[>>>]
Kényes - ám annál fontosabb - problémakört választottak kötetük témájául a szerzők - művük fókuszában az iskolán belüli erőszak áll. A jelenség (és annak többféle formája) sajnos közismert, mint ahogy a tény is, amelyre a cím is utal: a megakadályozására irányuló programok számos esetben kudarcra vannak ítélve. Ennek, és magának az iskolai erőszaknak az okairól, illetve optimális megoldási alternatíváiról olvashatunk a kötetben. Az első részben a megelőzésről esik szó, majd az elköteleződés fontosságáról, hatalmi harcok dinamikájáról, a szemlélők sajátos felelősségéről és szerepéről, valamint az iskolai biztonságérzet kialakításáról. A folytatásból kiderül, hogy milyennek kell(ene) lennie egy természetes vezetőnek, miként formáljuk a "csapatjáték" forgatókönyvét, és érintik a szerzők az olyan tabunak számító kérdéseket is, mint a bántalmazó tanárok, edzők, iskolai vezetők vagy szülők. Az utolsó két fejezet témája a pedagógiai-pszichológiai munka értékelése, és a hozzáférhető társadalmi-intézményi erőforrások. A függelékkel és jegyzetekkel záruló kötet iskolai és gyermekpszichológusoknak éppúgy javasolható, mint pedagógusoknak, nevelőknek és szülőknek. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]