társadalmi élet kulturális összefüggései ; kulturális összefüggések a társadalmi életben ; társadalomszociológia ; civilizáció, elmélet ; politikatudomány ; tudásszociológia ; kulturális antropológia ; antropológia, kulturális
A diszlexia problémakörére szakosodott neveléspszichológus, Gyarmathy Éva most megjelenő könyvében azt a kérdést járja körül, hogy a digitális-információs korban miként, milyen tüneteket produkálva jelenik meg a diszlexia, és milyen, az új feltételekhez igazított kezelési módszerei léteznek. Az
[>>>]
A diszlexia problémakörére szakosodott neveléspszichológus, Gyarmathy Éva most megjelenő könyvében azt a kérdést járja körül, hogy a digitális-információs korban miként, milyen tüneteket produkálva jelenik meg a diszlexia, és milyen, az új feltételekhez igazított kezelési módszerei léteznek. Az előszót követő első rész a jelenkori helyzetet vázolja, kitérve a főbb kapcsolódó elméletekre, a tengelyszindrómára, illetve a literalitás digitális korban való speciális formájára. A továbbiakban a kor sajátosságai miatt kialakult problémákat elemzi részletesen (kreativitás és kognitív képességek a diszlexiában, normalitás-abnormalitás, az optimális feszültségi szint stb.). A harmadik részben az újfajta kondíciókra kalibrált megoldásokról elmélkedik.: ír az agy fizikai kondíciója és a literalitás közti összefüggésekről, a digitális kor tanulási folyamatairól és szükséges iskolai készségeiről. A diszlexiás gyerekekkel dolgozó szakpszichológusoknak, pedagógusoknak ajánlható kötet végén találjuk a hivatkozások felsorolását. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]