Művészetszerető olvasók és műkedvelő festők számára kiváló lehetőséget kínál a népszerű könyvsorozat, hogy a szakma legalapvetőbb ismereteit, fogásait megismerjék, illetve elsajátítsák. A vízfestés különösen kitüntetett helyen szerepel a sorozaton belül, hiszen az ősi tusfestészettől (A kínai
[>>>]
Művészetszerető olvasók és műkedvelő festők számára kiváló lehetőséget kínál a népszerű könyvsorozat, hogy a szakma legalapvetőbb ismereteit, fogásait megismerjék, illetve elsajátítsák. A vízfestés különösen kitüntetett helyen szerepel a sorozaton belül, hiszen az ősi tusfestészettől (A kínai tájképfestészet - európai szemmel; 200922124) a különböző témák megfestéséig (Fessünk akvarellel virágokat, 200722128; ?madarakat, 200722130; ?épületeket, tereket, 201023116) széles palettán tárgyalták a rendszerint művészeti képzéssel foglalkozó szerzők az akvarelltechnika sajátosságait. Ezúttal Bráda Tibor Munkácsy-díjas festőművész foglalja össze tömören, miként lehet a vízfesték légies könnyedségét, konkrétabban az akvarellpapír fehér foltját kihasználni. Ennek érdekében fázisonként bemutatja a Balaton-felvidék egyik legkülönösebb tanúhegyének, a Gulácsnak a megfestését. Az akvarell bevezető jellegű művészettörténeti vonatkozásait, valamint a sorozatban szokásos képelemzéseket Sipos Endre az ELTE művészeti tanára vállalta magára. A széles körben ajánlható kiadványt a szerzők fényképes életrajza, kislexikon és rövid irodalomjegyzék egészíti ki. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]