Cím: |
Az oktatás az Európai Unióban
| Alcím: |
tanulás és együttműködés
| Szerző: |
Halász Gábor (1952) |
Szerz. közl: |
Halász Gábor
| Kiadás: |
Budapest : Ú-M-K, 2012 |
Sorozat: |
Oktatás és társadalom/11. |
Eto: |
37.014(4-62)"19/20"
| Tárgyszó: |
oktatásügy ; Európai Unió --> European Union ; 20-21. század |
Szakjel: |
370
| Cutter: |
H 17
| ISBN: |
978-963-287-0053-3
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
376 p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. 340-356. és a jegyzetekben
| UKazon: |
201221037
| Kivonat: |
Az oktatás és az európai integráció témájával foglalkozik az elismert oktatáskutató legújabb kötete, nagyon leegyszerűsítve azzal a céllal, hogy megvizsgálja: vajon az Európai Unió keretei között a nemzeti oktatási rendszerek más módon fejlődnek-e, mintha ezeken kívül lennének. A tudatosan
[>>>]
Az oktatás és az európai integráció témájával foglalkozik az elismert oktatáskutató legújabb kötete, nagyon leegyszerűsítve azzal a céllal, hogy megvizsgálja: vajon az Európai Unió keretei között a nemzeti oktatási rendszerek más módon fejlődnek-e, mintha ezeken kívül lennének. A tudatosan interdiszciplináris megközelítésű könyv bevezető fejezete (Az oktatás és az Európai Unió) általánosságban mutatja be azokat a főbb kérdéseket és dilemmákat, melyekre a mű keresi a választ. Az Európai Unióról általában című fejezet az integráció igencsak bonyolult politikai és társadalmi rendszerét, a szakpolitikák formálódását, az európaizálódás sokféle arcát hivatott leírni, melyek természetesen az oktatás világára is jelentős hatást gyakorolnak. A harmadik fejezet (A közösség oktatási szerepének fejlődése) tömör történeti felvezetés, bemutatva, hogyan fejlődött az Unió oktatási szerepe a kezdetektől napjainkig, hogyan befolyásolta az oktatáspolitikákat a maastrichti szerződés, melyek voltak a legfontosabb szakaszok, és milyen hajtóerők vitték előre ezt a folyamatot. A következő fejezet (Az Unió szerepe konkrét szakpolitikai területeken) az oktatás egyes alrendszereiben (felsőoktatás, szakképzés, általános, kötelező oktatás, egész életen át tartó tanulás) és néhány átfogó oktatási szakpolitikai területen (átjárhatóság, mobilitás és belső piac, minőség és eredményesség, a képességek fejlesztése, fejlesztés és innováció stb.) mutatja be és elemzi azokat az uniós hatásokat, amelyeket a szerző korábban átfogó módon tárgyalt. Az integráció mechanizmusai és hatásai című záró fejezet szintetizáló módon elemzi a bemutatott jelenségeket és folyamatokat, megpróbálva válaszokat adni a könyv elején megfogalmazott kérdésekre. A részletes irodalomjegyzékkel, valamint az uniós Alapszerződés oktatásról és képzésről szóló cikkeivel és az oktatással kapcsolatos hatályos jogi dokumentumok időrendi listájával záródó kötet szakértők olvasmánya. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Halis István Városi Könyvtár Nagykanizsa : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Mozgókönyvtár Felnőtt KÖLCSÖNÖZHETŐ | 370 H 17 | 305669 | Kölcsönözhető |
|
|