A sajátos nevelési igényű diszlexiás diákok természetesen az idegennyelvórákon is felbukkannak, azonban problémáikra nem fordítanak túl sok figyelmet. A legegyszerűbb és lehető legrosszabb megoldásként a nyelvtanulás alóli felmentés merül fel, pedig léteznek olyan gyakorlatban is kipróbált
[>>>]
A sajátos nevelési igényű diszlexiás diákok természetesen az idegennyelvórákon is felbukkannak, azonban problémáikra nem fordítanak túl sok figyelmet. A legegyszerűbb és lehető legrosszabb megoldásként a nyelvtanulás alóli felmentés merül fel, pedig léteznek olyan gyakorlatban is kipróbált technikák, amelyek jó segítséget adnak a tanároknak. A kötet összeállító ezeket mutatják be az angol nyelv példáján. Gyakorlatorientált kötetük tömör elméleti alapvetés után szakmai ismeretekre épülő módszereket és a konkrét körülményekre adoptálható és tovább fejleszthető, más nyelvekre is alkalmazható és átdolgozható feladatokat, gyakorlatokat ismertetnek. Az elméleti és módszertani alapelvek ismertetése után a kötet gerincét 24 feladat alkotja, amelyek a szókincs, a nyelvtan, az olvasás, a halott szöveg értése, a beszéd- és az íráskészség tanítása során használhatók; végül másolható feladatlapokat és vizuális eszközöket (ábrák, rajzok) tartalmazó dosszié zárja a hivatkozások listájával kiegészített kiadványt. A könyvet szakmai lektora, Gyarmathy Éva neveléspszichológus hiánypótló, szellemében és módszertanában is korszerű kiadványként ajánlja a gyakorló nyelvtanárok mellett más pedagógusok, oktatásirányítók és a szülők figyelmébe. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]