A Debreceni Egyetem Kiadó és az egyetem brit kutúra tanszéke gondozásában indított filmelméleti és -kritikai sorozat a hazai és külföldi filmes témájú kutatásokra kíván "zoomolni". A sorozatszerkesztők, Győri Zsolt az egri főiskola tanára és a nyitókötet szerzője, Kalmár György nem titkolt célja
[>>>]
A Debreceni Egyetem Kiadó és az egyetem brit kutúra tanszéke gondozásában indított filmelméleti és -kritikai sorozat a hazai és külföldi filmes témájú kutatásokra kíván "zoomolni". A sorozatszerkesztők, Győri Zsolt az egri főiskola tanára és a nyitókötet szerzője, Kalmár György nem titkolt célja ébren tartani a nagy múltú magyar filmkutatás és a nemzetközi filmtudományi műhelyek közötti párbeszédet. A kiadó intézmény szemináriumain elhangzott anyag érlelődött a jelen kötet fejezeteivé, amelyekben a tanszéken tanító Kalmár György az emberi test filmes kultuszát, megjelenését járja körül a Micsoda nő! (Ptetty woman, 1990) című Gary Marshall -féle tömegsikertől David Cronenberg Karambol (Crash, 1996) című filmjéig. Közben olyan témákat érint, mint a test felhasználása a horrorfilmekben (Frankestein, farkasember) vagy Peter Greenaway alkotásaiban. Gondolatainak kiindulópontja az a feltételezés, hogy a kulturális médiumok nagymértékben meghatározzák az emberek identitását, énképét. A minden filmrajongónak ajánlható, izgalmas elemzéseket a hivatkozások jegyzéke zárja le. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]