A médiakritika egyik alapművének tartják Ben H. Bagdikian művét, melyet először The Media Monopoly néven írt meg 1983-ban, és annak átdolgozott és bővített kiadása 2004-ben jelent meg. A szerző elsődleges célja az volt a művel, hogy lerántsa a leplet a közvélemény előtt az amerikai
[>>>]
A médiakritika egyik alapművének tartják Ben H. Bagdikian művét, melyet először The Media Monopoly néven írt meg 1983-ban, és annak átdolgozott és bővített kiadása 2004-ben jelent meg. A szerző elsődleges célja az volt a művel, hogy lerántsa a leplet a közvélemény előtt az amerikai médiamonopóliumok praktikáiról és taktikájáról, mellyel manipulálni kívánják a médiafogyasztókat. Könyve azonban azt is bemutatja, hogy milyen hatások érik a kereskedelmi médiát: milyen célok, érdekek és egyéb tényezők határozzák meg működésüket és azt, hogy mi kerül adásba és mi nem. A szerző elsősorban az audiovizuális médiára fókuszál, ám egy külön fejezet erejéig az Internet szerepére is kitér. Olvashatunk az új média sajátosságairól, a "politikai pénz" szerepéről, a legnagyobb médiamonopóliumokról, az ún. "Nagy Ötös"-ről (Time Warner, Disney, Murdoch News Corporation, Viacom és a Bertelsmann), a hírgyártás szempontjairól, a nyomtatott sajtó átalakulásáról, a médiareform-csoportok tevékenységéről, a technológiai fejlesztésekről, a médiát is megfertőző korrupcióról, a "megengedhető" hazugságokról és az etikai kérdésekről is. A név- és tárgymutatóval záródó kötet széles körben ajánlható beszerzésre. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]