A forgatókönyv guru legújabb könyve kiegészíti a Forgatókönyv. A forgatókönyvírás alapjai (201119083) és a Forgatókönyvírók kézikönyve (201219062) című köteteket, ahhoz nyújtva segítséget az olvasónak, hogy miként vegye észre és oldja meg, ha gond van a forgatókönyvvel. Olyan szakmai titkokat árul
[>>>]
A forgatókönyv guru legújabb könyve kiegészíti a Forgatókönyv. A forgatókönyvírás alapjai (201119083) és a Forgatókönyvírók kézikönyve (201219062) című köteteket, ahhoz nyújtva segítséget az olvasónak, hogy miként vegye észre és oldja meg, ha gond van a forgatókönyvvel. Olyan szakmai titkokat árul el - természetesen ezúttal is számos konkrét példán, művészfilmeken és blockbustereken keresztül egyaránt -, amelyekkel jóvá írható át egy kevésbé jó forgatókönyv. A bevezetés után néhány ilyen gyakori probléma található (csak beszélő fejek vannak, el lehet veszni az információkban, lapos a történet stb.), majd azokról az esetekről esik szó, ahol a cselekménnyel vannak problémák (túl sokat tudunk meg túl korán, mindent magyarázni kell, valami fontos momentum hiányzik, nehezen követhetők a változó idősíkok stb.). Ezt követik a karakterekkel kapcsolatos problémák (nem szimpatikus vagy unalmas a főszereplő, a mellékszereplőkhöz képest érdektelenebb, a karakterek egysíkúak, kevés a konfliktus, modorosak a párbeszédek stb.), s természetesen azok lehetséges megoldása is. Az utolsó rész a szerkezettel kapcsolatos problémákról (a történet nem eléggé vizuális, a jelenetnek nincs drámai kifutása, a cselekmény befejezetlen, a történet fonala eltűnik, túl sok a karakter, túl lassú vagy túl gyors a tempó stb.) és azok megoldásáról szól. A hibakeresővel, valamint személynév- és filmcím-mutatóval záródó kötet minden, a téma iránt érdeklődő olvasónak nyugodt szívvel ajánlható. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]