A huszonegyedik századra az élet minden területén fontossá váltak a különböző mérés-értékelési módszerek. Nincs ez másként a pedagógia területén sem. A pedagógusok munkájának eredményessége, valamint a diákok tudásának értékelése szempontjából is fontos, hogy a tanárok ismerjék ezen módszereket,
[>>>]
A huszonegyedik századra az élet minden területén fontossá váltak a különböző mérés-értékelési módszerek. Nincs ez másként a pedagógia területén sem. A pedagógusok munkájának eredményessége, valamint a diákok tudásának értékelése szempontjából is fontos, hogy a tanárok ismerjék ezen módszereket, elég olyan mérésekre gondolni, mint az OECD PISA vagy az Országos Kompetenciamérés. A pedagógiai mérés-értékelés a jelenlegi neveléstudománnyal foglalkozó kutatások egyik leggyorsabban fejlődő területe. Jelen kötet a valószínűségi tesztelméleti modellekkel, és ezeken belül a leginkább használt Rasch-modellel foglalkozik. A modell azért számít az egyik legnépszerűbbnek, mert egyparaméteres, dichotóm adatokkal dolgozik (két válaszlehetőség közül választhatunk, például igen-nem, jó-rossz, minden-semmi), így viszonylag könnyen kitölthető és értékelhető is. A kézikönyv elsőként általánosságban mutatja be a mérés-értékelést a fizikai világban és a társadalomtudományokban, majd a közös képességskála megvalósításának lehetőségéről olvashatunk. Ezt követi a Rasch-modellt és annak tulajdonságait bemutató rész, mely után a modell alkalmazási területeiről és módjairól esik szó. Megismerhetünk még további, nem dichotóm adatok elemzésére alkalmas modelleket, a személyre és populációra vonatkozó képességszintek meghatározását is. A mintaelemzésekkel, irodalomjegyzékkel és valószínűségi szint-táblázattal záródó kötet szakemberek és kiemelten a kérdés iránt érdeklődő pedagógusok olvasmánya. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]