A speciális tanulási zavarok a tapasztalatok szerint egyre nagyobb méreteket öltenek, ám szerencsére egyre több szakértő, köztük gyógypedagógusok, pszichológusok, neurológusok és mások foglalkoznak a témával. Az általános iskolai pedagógusok azonban nem kellően tájékozottak a problematikát
[>>>]
A speciális tanulási zavarok a tapasztalatok szerint egyre nagyobb méreteket öltenek, ám szerencsére egyre több szakértő, köztük gyógypedagógusok, pszichológusok, neurológusok és mások foglalkoznak a témával. Az általános iskolai pedagógusok azonban nem kellően tájékozottak a problematikát illetően. Jelen kötet szerzőjének célja, hogy közelebbről bemutassa a speciális tanulási nehézségeket, rávilágítson a tanár specifikus munkájára, illetve azon képességére, hogy egyedi képzési programot dolgozzon ki. A könyv első része az elméletet ismerteti: a diszlexia (olvasási rendellenesség), a diszgráfia (írási rendellenesség), a diszortográfia (helyesírási rendellenesség), a diszkalkulia (számolási zavar), a diszpraxia (a saját test és a környezet kölcsönhatásának zavara), a diszpinxia (rajzolási rendellenesség) és a diszmúzia (a zenei képességek zavara) általános bemutatását, a diagnosztizálás folyamatát, a pedagógiai és pszichológiai meghatározást, a speciális tanulási nehézségek hatását a gyermek személyiségére, a korrekciós lehetőségeket, valamint az egyéni oktatási-nevelési program (EONP) megalkotásának elméletét. A gyakorlati rész a szerző kis számú mintán elvégzett esettanulmányának tapasztalatait osztja meg az olvasóval. A mellékletben tanárok és szülők számára készített kérdőívek, egy EONP-minta, valamint szlovák nyelv, magyar nyelv és irodalom, angol nyelv és matematika tantárgyakban használható tervötletek találhatók. Pedagógusoknak ajánlható kiadvány. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]