A Bábosik István által szerkesztett oktatási segédanyag az ún. iskola optimalizálás lehetőségeit mutatja be. Iskola optimalizálásnak azt a folyamatot nevezhetjük, mely során az iskola, valamint maga a pedagógus - nagymértékben támaszkodva a gyerekek és a szülők igényeire ? olyan gyakorlatot alakít
[>>>]
A Bábosik István által szerkesztett oktatási segédanyag az ún. iskola optimalizálás lehetőségeit mutatja be. Iskola optimalizálásnak azt a folyamatot nevezhetjük, mely során az iskola, valamint maga a pedagógus - nagymértékben támaszkodva a gyerekek és a szülők igényeire ? olyan gyakorlatot alakít ki, mely képes felkészíteni a leendő állampolgárokat a távlatilag is meghatározó jelentőségű társadalmi-gazdasági elvárásoknak történő megfelelésre, az ezeknek adekvát életvezetésre. Olyan részterületekről van szó, mint az értékteremtő, értékmegóvó, segítőkész, toleráns és fegyelmezett magatartás kialakítása, a munkavégzéssel kapcsolatos kompetenciák fejlesztése és az élethosszig tartó tanulásra való felkészítés. A tanulmányok a szakterület legújabb kutatási eredményeit publikálják. A szerkesztő bevezető írása az alapokat írja le, majd bemutatja az iskola optimalizálását akadályozó tényezőket. Olvashatunk a továbbiakban a család szerepéről az iskola optimalizálásában, a személyiségfejlesztés új módszereiről, a természettudományos és matematikai gondolkodás fejlesztéséről, a sakkoktatás képességfejlesztő hatásairól, a kompetenciák fejlesztéséről a felnőttoktatásban, a bevándorlók oktatásáról, a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztéséről, a mozgássérült gyermekek inkluzív neveléséről, a szakképzés optimalizálási lehetőségeiről, a szakmai tanárképzés helyzetéről, az egyházi iskolák egyszerre hagyományőrző és útkereső próbálkozásairól, vagy éppen a környezetpedagógia nevelési modelljéről. Az egyes fejezeteket külön-külön irodalomjegyzék zárja. Leendő és gyakorló tanárok számára kifejezetten hasznos kötet. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]