Vannak bizonyos - elsőre hétköznapinak tűnő - tárgyak, amelyek kultikus jelleggel, szimbolikus erővel bírnak: ilyen például az autó, a karóra, a táska - és a hölgyeknél a cipő. Vajon mitől van az, hogy egyes nők vagyonokat képesek kifizetni bizonyos lábbelikért, képtelenek ellenállni a magas sarkú
[>>>]
Vannak bizonyos - elsőre hétköznapinak tűnő - tárgyak, amelyek kultikus jelleggel, szimbolikus erővel bírnak: ilyen például az autó, a karóra, a táska - és a hölgyeknél a cipő. Vajon mitől van az, hogy egyes nők vagyonokat képesek kifizetni bizonyos lábbelikért, képtelenek ellenállni a magas sarkú csáberejének? Mi okból és hogyan lett státuszszimbólummá a tűsarkú? Hogyan nemesültek csúcskategóriás luxustermékké bizonyos cipőmárkák? Mit árulnak el viselőikről a cipőik, sőt, a lábfejük? Mindezekre - és még sok minden, a témához kapcsolódó meglepően összetett kérdésre - ad magyarázatot a finn származású Mirja Tervo, aki diplomás néprajzkutató létére éveken át dolgozott egy amerikai luxuscipőket árusító bolt eladójaként. Végzettsége azonban nem veszett kárba: igazi elemző szellemiségű kutatóként tárja fel a cipőkhöz kapcsolódó szenvedély megannyi komponensből álló hátterét, a mögöttes lelki és társadalmi motivációkat. A maga kategóriájában, a téma szokatlan megközelítése okán különlegességnek számító, a személyes hangvételű beszámoló és a szakkönyv határmezsgyéjén egyensúlyozó, tárgymutatóval záruló kötet minden érdeklődőnek ajánlható, érdekes és színvonalas munka.
[<<<]