Több mint egy évtizedes szakmai tapasztalataik összegzéseként írták meg jelen kötetet iskolapszichológus szerzőik. Elsőként általánosságban olvashatunk az iskolapszichológus munkájáról, kitérve a pályakezdés kihívásaira és dilemmáira, az iskolapszichológus szerepkörére és tevékenységeire, valamint
[>>>]
Több mint egy évtizedes szakmai tapasztalataik összegzéseként írták meg jelen kötetet iskolapszichológus szerzőik. Elsőként általánosságban olvashatunk az iskolapszichológus munkájáról, kitérve a pályakezdés kihívásaira és dilemmáira, az iskolapszichológus szerepkörére és tevékenységeire, valamint a segítői munka etikai vonatkozásaira. A második fejezet az iskolai tanácsadást, annak iskolában elfoglalt helyét mutatja be, majd a gyerekekről esik szó, olyan témaköröket végig járva, mint a gyermekkor újrarekonstruálása, a gyerekek megismerő tevékenységeinek sajátosságai és az iskola, a tanulásfejlesztés lehetőségei, valamint az iskola pályaorientációs tevékenysége. A következő rész életkori szakaszokra osztva (a kis óvodás; a tanító néni birodalma; felsős évek) szemezget az iskolapszichológusi munka mindennapjaiból: nehézségekről és örömökről, munkatársi kapcsolatokról, némelykor ellenségesnek, máskor jelentős erőforrásnak vélt szülői attitűdökről, a pszichológusi munka sikereiről és kudarcairól egyaránt. Az utolsó rész a pedagógusok mentálhigiénés szerepét tárgyalja. A kötet elsősorban az iskolapszichológia területére szakosodó diákoknak, mesterképzésen résztvevő hallgatóknak, valamint a nevelés és a tanítás komplex területén tevékenykedő szakembereknek ajánlható.
[<<<]