A német teológus, Josef Ernst a Kairosz bibliai tanulmányokat közlő sorozatában sorra vette az evangelisták portréit: Lukács (201009024), János (201109024) és Máté (201225040) után Márk zárja a sorozaton belüli sorozatot. Pedig a keletkezés időrendje szerint igazából Márk művével kellett volna
[>>>]
A német teológus, Josef Ernst a Kairosz bibliai tanulmányokat közlő sorozatában sorra vette az evangelisták portréit: Lukács (201009024), János (201109024) és Máté (201225040) után Márk zárja a sorozaton belüli sorozatot. Pedig a keletkezés időrendje szerint igazából Márk művével kellett volna kezdeni, ugyanis evangéliumát a modern exegézis az első helyre teszi. A Péter alakját kiemelő Márk-írás amellett, hogy a Megváltó halálát és feltámadását hirdeti, Jézus életének legfőbb eseményéről is tudósít. A Márk evangélium mégsem pusztán Jézus-életrajz. Középponti magja Jézus halálának és feltámadásának hirdetése, akárcsak Pál apostol írásaiban. Bár a teológiai irodalomban mérvadó egyházatyák alig fűztek hozzá magyarázatokat (Szent Ágoston egyenesen Máté kivonatolásának hitte), mégis alapműnek kell tekintenünk, amelyből Máté és Lukács is merített a későbbiekben. A szerző arra is keresi a választ, hogy ki a Márk névvel jelölt személyiség, aki maradandó és követendő formában örökítette meg Jézus életét és tetteit. A függelékben megtaláljuk a felhasznált irodalom jegyzékét, valamint annak mutatóját, hogyan illeszkedik Márk evangéliuma a katolikus egyházi év olvasmányi rendjébe. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]