"Nem minden marginális, ami a peremen keletkezik" - olvashatjuk Sánta Szilárd egy kollégájától kölcsönzött mondatát az előszóban, amely valószínűleg a lehető legtöményebben definiálja a science-fiction irodalomtudományi palettán elfoglalt, vagy egyre inkább elfoglalt helyzetét. Mert bár évtizedeken
[>>>]
"Nem minden marginális, ami a peremen keletkezik" - olvashatjuk Sánta Szilárd egy kollégájától kölcsönzött mondatát az előszóban, amely valószínűleg a lehető legtöményebben definiálja a science-fiction irodalomtudományi palettán elfoglalt, vagy egyre inkább elfoglalt helyzetét. Mert bár évtizedeken keresztül nem vette komolyan az akadémikus irányzat az e kategóriába sorolandó szerzőket és műveket, mára a határok feloldódni látszanak, és a sci-fi lassan kezdi betölteni a neki dukáló helyet a szépirodalmi kánonban. E folyamat hátterét és trendjeit tárja fel és elemzi monográfiájában a szerző, aki bevezetőjét követően elsőként a nyolcvanas évek egyik karakteres irodalmi irányzatával, a cyberpunkkal foglalkozik. Ezután olyan témák kerülnek terítékre, mint az ún. brit "sf boom" (elsősorban Iain Banks és China Miéville példáján), a spekulatív fikció, az űropera műfaja, illetve a nanokultúra és génmódosítás megjelenése a sci-fi írásokban. A kötet végén szerzői jegyzeteket, bibliográfiát és névmutatót találunk. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]