A közpolitika-alkotás folyamataiba, elsősorban a hazai, másodsorban az európai közpolitika különféle szakterületeibe kínálnak bepillantást azok a tanulmányok, amelyek helyet kaptak a jelen válogatásban. Az összesen tíz dolgozat három tematikus fejezetbe rendezve olvasható. Az elsőben politikai
[>>>]
A közpolitika-alkotás folyamataiba, elsősorban a hazai, másodsorban az európai közpolitika különféle szakterületeibe kínálnak bepillantást azok a tanulmányok, amelyek helyet kaptak a jelen válogatásban. Az összesen tíz dolgozat három tematikus fejezetbe rendezve olvasható. Az elsőben politikai szociológiai írások szerepelnek, olyan kérdésköröket taglalva, mint a tudományos, tapasztalati és szakértői tudás, a szakpolitika és a tudásgazdálkodás viszony Kelet-Közép-Európában; a tapasztalati tudás politikai döntésekben játszott szerepe; vagy a sajátos nevelési igényű gyerekekkel foglalkozó szakpolitika (SNI). A folytatásban négy közpolitikai esettanulmányt találunk, amelyek szerzői bemutatják a 2002 és 2010 közötti magyar oktatási integrációs közpolitikát; az Utolsó Padból programot; vázolják a romániai közoktatási rendszer decentralizálódási folyamatát, és a WHO Lelki Egészség Tervének magyar egészségpolitikára gyakorolt hatásait. Az utolsó rész témái között szerepel az egészségügyi elszámoltathatóság, a magyar közoktatás-politika és az Országos Kompetenciamérés, továbbá egy tanulmány a HBCs-ről, vagyis a homogén betegcsoportokról. A kötetet válogatott bibliográfia zárja. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]