Zsolnai Anikó kötete a szociális fejlődés témáját járja körül, bemutatva a segítés lehetőségeit. Mint írja: a társas viselkedést alapvetően meghatározó szociális kompetencia kulturálisan, társadalmilag elfogadott működéséhez és fejlődéséhez a spontán szocializáció - a szociális kohézió fellazulása,
[>>>]
Zsolnai Anikó kötete a szociális fejlődés témáját járja körül, bemutatva a segítés lehetőségeit. Mint írja: a társas viselkedést alapvetően meghatározó szociális kompetencia kulturálisan, társadalmilag elfogadott működéséhez és fejlődéséhez a spontán szocializáció - a szociális kohézió fellazulása, valamint a család által évszázadok óta képviselt pozitív szocializáció eredményességének folyamatos csökkenése következtében - ma már elégtelennek bizonyul. Egyre több azon családok száma, amelyek nem vagy alig képesek megteremteni a gyermek személyiségének alakulására pozitívan ható szociális, érzelmi, kognitív és környezeti feltételeket, a szociális kompetencia fejletlensége pedig alapvetően kihat az iskolai teljesítményre, a kialakuló viselkedési problémákra, devianciákra is. A kötet szociális kompetencia alapelemeit elemző első részében a szerző összeveti a szociális készségek és képességek csoportját, tisztázza a közöttük lévő különbségeket, bemutatja az érzelmek szerepét a szociális kompetencia működésében, és az - elsősorban - gyermek- és serdülőkori fejlesztés lehetőségeit. A második részben az elmúlt tizenöt évben végzett hazai empirikus kutatások tükrében vázolja fel a szociális kompetencia alkotóelemei kutatásának lehetőségeit, bemutatva egy általa óvodásokra és iskolásokra egyaránt kidolgozott fejlesztő kísérlet eredményeit is. Az irodalomjegyzékkel záródó kötet elsősorban szakemberek olvasmánya. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]