A tankönyvként is használható kötet szerzője, Tóth Ákos a Debreceni Egyetem Közgazdaság-tudományi Doktori Iskolájában 2011-ben megvédett disszertációját szerkesztette könyvvé. Tanulmányában mindenekelőtt ismerteti a kultúrafinanszírozás elméleti alapjait, valamint az Európai Unióban honos
[>>>]
A tankönyvként is használható kötet szerzője, Tóth Ákos a Debreceni Egyetem Közgazdaság-tudományi Doktori Iskolájában 2011-ben megvédett disszertációját szerkesztette könyvvé. Tanulmányában mindenekelőtt ismerteti a kultúrafinanszírozás elméleti alapjait, valamint az Európai Unióban honos gyakorlatokat. Emellett interdiszciplináris megközelítésben tárgyalja az állam megváltozott szerepét az európai uniós tagállamok kultúrafinanszírozásában. Elemzései arra irányulnak, hogy kimutassa, milyen fontosabb összefüggések, kölcsönhatások vázolhatók fel a gazdasági rendszerek és intézmények fejlődése, valamint a kultúra és annak intézményei között. Az úgynevezett koordinált és liberális kultúrafinanszírozási típusok tekintetében azt vizsgálja, milyen módon hat az 1960-as évektől megfigyelhető demokratizálódási folyamat - a kultúra elérhetővé tétele mindenki számára - e kétféle kultúrafinanszírozási megközelítés átalakulására. Franciaország, Nagy-Britannia és Németország példáin keresztül kapunk választ arra, melyik képes sikeresebben alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, és milyen reformok segítik a kultúrafinanszírozási gyakorlat jó irányú megváltoztatását. Külön érdeme a szerzőnek, hogy hasznos példák és az esettanulmányok szerepeltetése mellett összefüggésében elemzi a különböző országok kultúrafinanszírozással összefüggő történelmi gyökereit és azok intézményrendszerét. A felhasznált irodalom jegyzékével kiegészített, táblázatokkal, diagramokkal illusztrált kötet nemcsak a kultúrával foglalkozó szakembereknek, kultúrpolitikai döntéshozóknak, hanem a kultúra gazdasági háttere iránt érdeklődő laikus olvasóknak is ajánlható. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]