Cím: |
Magyarságismeret
| Alcím: |
népismeret, hagyományismeret, néprajz
| Szerző: |
Tarján Gábor (1946) |
Szerz. közl: |
Tarján Gábor
| Kiadás: |
Budapest : Nemzedékek Tudása Tankvk., 2013 |
Eto: |
39(=945.11) ; 316.63(=945.11) ; 323.1(=945.11)
| Tárgyszó: |
magyarság ; etnogenezis ; nemzettudat ; diaszpórák ; magyar néprajz ; néprajz ; néprajzi tájegység ; nemzetiségek, magyarországi ; néprajzkutatás ; népi kultúra ; néphagyomány, magyar ; folklór, magyar |
Szakjel: |
390
| Cutter: |
T 30
| ISBN: |
978-963-19-7433-1
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
231 [1] p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. 230-[232].
| UKazon: |
201330064
| Kivonat: |
A New York-ban élő Tarján Gábor néprajzkutató, kultúrantropológus kötete alapvetően pedagógusoknak szól. Mint a szerző írja, népünk és kultúrájának ismerete alapvető fontosságú minden nemzedék tudásának megalapozásában. Az elmúlt időszakok oktatáspolitikája mégsem foglalkozott a kérdéssel
[>>>]
A New York-ban élő Tarján Gábor néprajzkutató, kultúrantropológus kötete alapvetően pedagógusoknak szól. Mint a szerző írja, népünk és kultúrájának ismerete alapvető fontosságú minden nemzedék tudásának megalapozásában. Az elmúlt időszakok oktatáspolitikája mégsem foglalkozott a kérdéssel jelentőségéhez mérten. Sokszor ezért azt tapasztalhatjuk, hogy a pedagógusképző intézményekben végzettek jelentős része egyáltalán nem kapott semmilyen szakmai felkészítést a népi hagyományokról, a magyarságtudat kialakításának módjairól. Ez különösen a közoktatás alsóbb szintjein - az óvó- és tanítóképző intézetekben tartható komolyabb hiányosságnak. Összefoglaló munkájának célja, hogy a népismeret, hagyományismeret és a néprajz általános kérdéseivel foglalkozva segítséget nyújtson a pedagógiai munkához is. Ír arról, hogy ki is az "igazi" magyar, mi alapján lehet ezt eldönteni, bemutatja a mai magyarság embertani képét, a tömbmagyarságot és a diaszpórában élő magyarokat. Ír a néprajzi alapfogalmakról, tájakról és népcsoportokról, a hagyományos anyagi kultúráról, zsákmányolásról, gazdálkodásról, táplálkozásról, öltözködésről, településekről és házakról, népművészetről, népszokásokról, a népköltészetről, a népi zenéről, táncról, játékokról, a népi kultúra változásairól, bemutatja a néphagyományok oktatásának alapelveit és rövid történetét, végül ezek megjelenését a 2012-es Nemzeti alaptantervben. Az irodalomjegyzékkel záródó kötet szak- és iskolai könyvtárak számára ajánlott beszerzésre. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|