Elsősorban leendő óvodai és iskolai pedagógusoknak ajánlott Bodoni Ágnes kötete, amelyben a szerző a gyakorlatban is kipróbált és sikeresnek bizonyult reformpedagógiai módszerek elméleti alapjait és gyakorlati vonatkozásait összegzi. A romániai opciók és a téma (ottani) törvényi vonatkozásainak
[>>>]
Elsősorban leendő óvodai és iskolai pedagógusoknak ajánlott Bodoni Ágnes kötete, amelyben a szerző a gyakorlatban is kipróbált és sikeresnek bizonyult reformpedagógiai módszerek elméleti alapjait és gyakorlati vonatkozásait összegzi. A romániai opciók és a téma (ottani) törvényi vonatkozásainak áttekintése után ír a reformpedagógia fogalmáról, kialakulásáról és fejlődésének legfontosabb állomásairól. Ezután ismerteti egyes iskoláit (Montessori és Waldorf-módszer, gyógyító nevelés, Freinet, Jena-plan, step-by-step program), és bemutat pár gyakorlatban is működő alternatív iskolát. Az utolsó részben azt taglalja, hogy a pedagógusi kompetenciák (pedagógiai képességek és gyakorlati készségek) miként javíthatóak, alakíthatóak reformmódszerekkel. A fekete-fehér képmelléklettel záruló kiadvány szakkönyvtárak, továbbá iskolai könyvtárak számára javasolható beszerzésre.
[<<<]