Michelangelo szerint a rajz lelke és forrása a festés minden fajtájának és gyökere az összes tudománynak. Az ember ugyanis sokkal előbb rajzolt, mint írt, a rajzolás a világ megismerésének egyik ősi és fontos eszköze. Szalai Zoltán kötetével alkalmat ad arra, hogy a látható valóság összefüggéseit,
[>>>]
Michelangelo szerint a rajz lelke és forrása a festés minden fajtájának és gyökere az összes tudománynak. Az ember ugyanis sokkal előbb rajzolt, mint írt, a rajzolás a világ megismerésének egyik ősi és fontos eszköze. Szalai Zoltán kötetével alkalmat ad arra, hogy a látható valóság összefüggéseit, az arányt és a formát, a teret megismerjük. Nem egyes témák lerajzolását tanítja meg, hanem olyan látásmódra, szemléletre nevel, amely minden látható jelenségre érvényes. A szerkezetileg egyszerű, világos és áttekinthető kötetben először összefoglalást kapunk a rajzeszközökről (papírok, ceruzák, kréták, szenek, tinták és pácok), valamint a velük használatos technikákról. Ezt követően a fokozatosság elvét követő rajzfeladatok találhatók a tárgyak formai rokonsága szerint csoportosítva. A szögletes testek (kocka, hasáb) alaphelyzetei, a forgástestek, a csendéletek és tájképek, a mozdulatváltozás minden lényeges elemére kitér. A kötetben szereplő rajzokat részben a budapesti Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola tanulói készítették, de szép számmal találhatók klasszikus mesterek alkotásai is (pl. Matisse: Csendélet; Van Gogh: Provance-i szénakazlak; Aba-Novák Vilmos: A teremtés negyedik napja; Picasso: Festő és modellje). Az igen szép kivitelű, pedagógiai szempontból is jelentős kötet végén a több mint száztételes kislexikon a szövegben előforduló idegen szavak és kifejezések magyarázatát adja. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]