A karcsú kötet szerzője tizenegy kötetnyi prózai mű után most először adta ki lírai hangolású darabjait. Ötven év versterméséből válogatott a szerző, így az egymásra épülő költői rétegekből pontosan nyomon követhető az idő múlása is. Mátyás B. Ferenc pályája kezdetén formailag a szabad verset
[>>>]
A karcsú kötet szerzője tizenegy kötetnyi prózai mű után most először adta ki lírai hangolású darabjait. Ötven év versterméséből válogatott a szerző, így az egymásra épülő költői rétegekből pontosan nyomon követhető az idő múlása is. Mátyás B. Ferenc pályája kezdetén formailag a szabad verset választotta élményanyaga lenyomatául, emellett a hangsúlyos ritmusú páros és keresztrímek alkalmazásában is jeleskedett. Lírai darabjaiban a létezés költői megjelenítése (A magány megédesítése) megrendítő erővel hat olvasóira ("Hogy szívéig málljon bábud reménye,/lapulj még (a tőrvető kivár),/ tévedése esélyét kínálva / számolj el tízig, húszig is akár"). A szerző a japán versformát a haikut választotta legújabb verseinek megjelenési formájául ("ars kamikaze / szép magyar gondolatok / szűk kimonóban") a pattogó rövid rímek, nem engedik gondolati kalandozásra a versolvasót, és így pontosan és sallangok nélküli megfogalmazásban kapja a költő gondolatiságának lényegét. A kötet versei egységükben egy igazságkeresésbe belefáradt, számos kiábrándító tapasztalattal sújtott költő arcélét rajzolják meg. Ám a negatív gondolatokat oldandó, többnyire maró gúnnyal és szarkazmussal igyekszik a szerző a világ torz arcának kifigurázására. A szerző prózáját ismerők, és a költészet hagyományos vonulatára kíváncsiak figyelmét érdemes felhívni a kötetre. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]