Sokak emlékeznek bizonyára felnőtt fejjel is a sikeres érettségit követő megkönnyebbülésre: soha többet nem kell matekkal foglalkozni, vége az éveken át tartó mentális és idegi gyötrelmeknek. Nos, ha nem is azonnal, egy idő után biztosan kiderülhetett mindenki számára, hogy ez nem teljesen igaz,
[>>>]
Sokak emlékeznek bizonyára felnőtt fejjel is a sikeres érettségit követő megkönnyebbülésre: soha többet nem kell matekkal foglalkozni, vége az éveken át tartó mentális és idegi gyötrelmeknek. Nos, ha nem is azonnal, egy idő után biztosan kiderülhetett mindenki számára, hogy ez nem teljesen igaz, hisz közvetetten napi rendszerességgel számolunk, s közvetlenül is beköszön hozzánk a matematika mint tantárgy, amikor kis csemeténk nyitja ki először a kockás füzetet, s vág bele számtani tanulmányaiba. Sok szülő ilyenkor kicsiben, másképpen, de újraéli az egykori traumát: hogyan fog tudni segíteni a gyerkőcnek, amikor már azt is elfelejtette, amit egykor tudott!? Ron Aharoni pontosan neki dedikálja jelen könyvét, amelynek a célja a szülők felkészítése arra, hogy hatékonyan tudják segíteni a kicsiket a matektanulásban. Küldetése kettős: egyrészt segít felfrissíteni az alapfokú tárgyi ismereteket, másrészt átad néhány olyan pedagógiai fogást, ami könnyebbé teszi az anyag átadását. Az első részben az alapfogalmakat mutatja be, és általánosságban a matematika tárgykörét. A folytatásban a tanítás irányelvet tekinti át (az absztrakció átadása, szabadulás a hibás beidegződésektől, mediáció, egyszerűségre törekedés stb.). A harmadik - a kötet második felét kitevő - rész az iskolai matekanyagot részletezi elsőtől a hatodik osztályig, témakörökre bontva: először az alapműveleteket definiálja, majd következik a számolás, a törtek, a tizedes törtek, és az arányok. A kötetet rövid pedagógiatörténeti írás zárja. A hasznos, ötletes, logikus munka nemcsak szülőknek, de általános iskolai tanároknak is remek segédanyaga lehet. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]