Az 1989-2003 között írt tanulmányait gyűjtötte össze munkájában egy többkötetes, a Fapadoskönyv.hu-nál megjelent "életmű-sorozat" "záró akkordjaként" az ismert pedagógiai szerző. Érdeklődésének fókuszában, ebben a munkájában az iskola belső világa áll. A tanulmányokból megtudható miként gondolkodik
[>>>]
Az 1989-2003 között írt tanulmányait gyűjtötte össze munkájában egy többkötetes, a Fapadoskönyv.hu-nál megjelent "életmű-sorozat" "záró akkordjaként" az ismert pedagógiai szerző. Érdeklődésének fókuszában, ebben a munkájában az iskola belső világa áll. A tanulmányokból megtudható miként gondolkodik a szerző mindarról, ami az osztálytermekben, a klubszobában, az órák közötti szünetekben az iskolaudvaron, a szertárban, vagy éppen a tanári szobában, netán az ebédlőben vagy a folyosói beszélgetések során zajlik. Az ezekben a "terekben" történő események összességét nevezi Trencsényi László "az iskola belső világának". Ezt a világot elemzi tanulmányaiban miközben kritikákat és önkritikát fogalmaz meg, majd árnyaltan "felskicceli" az iskolai élet jövőképét. Az iskola szervezet, belső világa, Az iskola belső világáról - 1990 és 1995 között végzett empirikus kutatások alapján, Látomás egy KOMP iskola belső világáról, Töprengések a közösségről, iskolaközösségekről, Minőségbiztosítás és önismeret - címek alatt olvasható mindaz, amit a szerző választott témájáról a szakma számára kívánt elmondani. A lábjegyzetekkel kiegészített tanulmánykötet a pedagógiai kérdések iránt érdeklődő olvasóknak ajánlható. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]