Kivonat: |
Az úgynevezett "márkázás", vagy márkamenedzsment ma már alapvető területe a marketingnek. Arról van szó, hogyan célszerű felépíteni egy márkát, hogy az népszerű, eladható termék legyen, s hogy a termék és annak használói között hosszan tartó, összetett kapcsolat alakuljon ki. Ezen szakterülettel
[>>>]
Az úgynevezett "márkázás", vagy márkamenedzsment ma már alapvető területe a marketingnek. Arról van szó, hogyan célszerű felépíteni egy márkát, hogy az népszerű, eladható termék legyen, s hogy a termék és annak használói között hosszan tartó, összetett kapcsolat alakuljon ki. Ezen szakterülettel foglalkozik jelen, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet oktatói által írt, Bauer András és Kolos Krisztina által szerkesztett kötet. A könyv felépítésében az alapoktól a márkastratégiázáson keresztül az egyes alkalmazási lehetőségekig jut el. Az első, elméletibb jellegű rész ismerteti a márkázás alapjait: a márka (brand) fogalmát, a fogyasztó és a márka kapcsolatát (olyan érdekesen hangzó területeket, mint például a márkarománc), a márkák szociálpszichológiáját és a márkaértéket. A második, már gyakorlatiasabb főfejezet a márkaépítést tárgyalja, a márkázási és növekedési stratégiától a márkakommunikáción keresztül a szervezeti feladatokig. A harmadik rész külön fejezetekben az egyes iparági gyakorlatokat, illetve a legújabb trendeket mutatja be, a luxusmárkáktól a szolgáltatásmárkákon, a kereskedelmi, a high-tech vagy a politikai márkákon keresztül a desztinációk (például városok vagy országok) márkázásáig. Az utolsó egységben két esettanulmány kapott helyet. Az irodalomjegyzékkel, fogalomtárral és tárgymutatóval záródó kötet elsősorban szakemberek és szakirányú egyetemi hallgatók hasznos olvasmánya. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|