"A pedagógia történetében mindig elérkezik annak a pillanata, amikor a régi ismereteket és a felhalmozódott új tudományos eredményeket rendszerezni kell" - olvashatjuk a szerző bevezető gondolatait, amelyekben azt is megállapítja, hogy a szintézis elkészítésének "most jött el az ideje". Ezt a
[>>>]
"A pedagógia történetében mindig elérkezik annak a pillanata, amikor a régi ismereteket és a felhalmozódott új tudományos eredményeket rendszerezni kell" - olvashatjuk a szerző bevezető gondolatait, amelyekben azt is megállapítja, hogy a szintézis elkészítésének "most jött el az ideje". Ezt a munkát igyekszik elvégezni az óvónőképzés segédkönyvében, amelyben a nyelvi kommunikáció kisgyermekkori elsajátításával kapcsolatosan felmerülő valamennyi fontos kérdés terítékre kerül, a gyermeki beszéd fejlődésének alakulásától az anyanyelvi és kommunikációs nevelés módszereinek sokszínűségét részletező leírásig, annak bemutatásától, hogy milyen az óvodai élet tevékenységformáinak szerepe a nyelvi-kommunikációs nevelésben, a nyelvi-kommunikációs nevelés tervezéséig, valamint, hogy miképp zajlik az anyanyelvi és kommunikációs képességek fejlesztése a családban, illetve, hogy milyen lehetőségeket tartogat az óvodapedagógus beszédkoncepciója, mint követendő példa. Szakkifejezések, irodalomjegyzék valamint melléklet zárja - a főiskolai hallgatóknak szánt kötetet, amely azonban óvónőknek, szülőknek és alsó tagozaton tanító pedagógusoknak is ajánlható. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]