Cím: |
Kamaszmentő
| Alcím: |
hogyan ne menjünk egymás agyára?
| Szerző: |
Gyarmati Katalin Anna |
Közrem.: |
Balassa Nikoletta (ill.) |
Szerz. közl: |
Gyarmati Katalin Anna ; [ill. Balassa Nikoletta]
| Kiadás: |
Budapest : Tea K., 2016 |
Eto: |
37.018.1 ; 159.922.8
| Tárgyszó: |
serdülőkor ; szülő-gyermek kapcsolat ; családi nevelés ; kommunikáció, szülő és gyerek közötti ; tanulási módszerek ; motiváció, tanulási ; párkapcsolat ; tabuk ; lelki betegség, fiatalkori ; siker, iskolai ; kudarc, iskolai ; mozaikcsalád ; kamaszok |
Szakjel: |
370
| Cutter: |
G 79
| ISBN: |
978-615-80155-3-0
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
150, [1] p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. [151].
| UKazon: |
201626063
| Kivonat: |
"Meg sem hallja, amit mondok neki"; "Semmivel sem tudunk rá hatni"; "Már az apjának sem fogad szó, a múltkor is rávágta az ajtót"; "Nem érdekli a tanulás, nem érdekli a jövője, már szóba sem merem hozni, mert akkor biztos, hogy veszekedés lesz"; "Én már nem tudom, mi mást tehetnénk..." Ezen
[>>>]
"Meg sem hallja, amit mondok neki"; "Semmivel sem tudunk rá hatni"; "Már az apjának sem fogad szó, a múltkor is rávágta az ajtót"; "Nem érdekli a tanulás, nem érdekli a jövője, már szóba sem merem hozni, mert akkor biztos, hogy veszekedés lesz"; "Én már nem tudom, mi mást tehetnénk..." Ezen idézetek olyan szülőktől származnak, akik úgy érzik, képtelenek boldogulni kamasz gyermekükkel. Hogy ez ne így legyen, ebben kíván segíteni a szülőknek Gyarmati Katalin Fanni: hogy megtalálják a hangot kamasz gyermekükkel, és együtt meg tudják oldani a problémákat. Számos életből vett történet segítségével mutatja be, miként látja a szülő kamasz gyermekét és viszont, s milyen az a kommunikáció, mely segíthet a nézeteltérések áthidalásában. Ezt követi a kamaszokkal kapcsolatos másik slágertéma, a tanulás, illetve a tanulási problémák megoldásának módszerei, majd a szerző a motiváció fontosságáról ejt szót. Leírja, hogyan - és miről - célszerű beszélgetni kamasz gyermekünkkel, miként célszerű felhozni tabutékákat, mit tehetünk, ha kárt tesz magában, étkezési zavarai vannak vagy öngyilkosságon gondolkodik. Olvashatunk még a mozaikcsaládok speciális problémáiról, s olyan "örökzöld" témákról, mint a túlzott telefon- és számítógép-használat vagy az iskolai zaklatás. Egy külön fejezet, A megoldásfókuszú megközelítés címmel a szerző módszerét összegzi. A pedagógusok számára is hasznos kötetet az ajánlott irodalom listája zárja. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|