| Cím: |
A tanulás helyei
| | Alcím: |
iskolaépítészet
| | Közrem.: |
Tamáska Máté (szerk.) ; Sárkány Péter (szerk.) |
| Szerz. közl: |
szerk. Tamáska Máté, Sárkány Péter
| | Kiadás: |
Budapest : Martin Opitz K., 2017 |
| Sorozat: |
Térformák, társadalomformák/1. |
| Eto: |
727.1(091)(082) ; 727.1(100)(082) ; 727.1.011(082) ; 727.1(100)"20" ; 371.61(082) ; 371.62(082)
| | Tárgyszó: |
iskola, építészet ; iskolaépületek ; épített környezet ; épületek felújítása ; belsőépítészet ; környezet hatása a pszichikumra |
| Szakjel: |
725
| | Cutter: |
T 28
| | ISBN: |
978-963-9987-24-1
| | Nyelv: |
magyar
| | Oldal: |
139 p.
| | Megj.: |
Bibliogr. az egyes tanulmányok végén ; A tanulmányok német és angol eredetiből fordítva
| | UKazon: |
201721039
| | Analitika: |
| | Kivonat: |
A pedagógus és az osztálytársak után az épített környezet az iskolai munka harmadik alappillére. Noha a tanítótér problematikája régóta foglalkoztatja a kutatókat, az elmúlt bő egy évtized minőségi és mennyiségi forradalmat hozott. Építészek, pszichológusok, szociológusok, pedagógusok és a
[>>>]
A pedagógus és az osztálytársak után az épített környezet az iskolai munka harmadik alappillére. Noha a tanítótér problematikája régóta foglalkoztatja a kutatókat, az elmúlt bő egy évtized minőségi és mennyiségi forradalmat hozott. Építészek, pszichológusok, szociológusok, pedagógusok és a neveléstudomány szakértői közösen kutatják a 21. század iskolájának lehetséges megoldásait. Napjaink törekvései radikálisan igyekeznek szakítani a folyosók és osztálytermek kaszárnyás, 19. századi örökségével. A reformpedagógiai koncepciók mentén a rideg iskolai térből barátságos tanulási helyek születnek: tanulóutcák, tanulóházak, kuckók, nyitott könyvtárak és agorák. A paradigmaváltás előzményeiről és lehetőségeiről szól ez a kötet. A magyar, osztrák, német és belga szerzők saját kutatási eredményeiken túl ablakot nyitnak a nemzetközi szakirodalomra, miközben számos, a gyakorlatban is alkalmazható megoldást is bemutatnak.
[<<<]
|
|
|