Talán még soha nem volt olyan nehéz dolga a pedagógusoknak, mint manapság, amikor egészen újszerű helyzetekkel, feladatokkal kell szembesülniük a mindennapok során. A robbanásszerű, társadalmi, technikai, tudományos fejlődés talaján „fogant akceleráció az új időkben, új problémákkal szembesíti a
[>>>]
Talán még soha nem volt olyan nehéz dolga a pedagógusoknak, mint manapság, amikor egészen újszerű helyzetekkel, feladatokkal kell szembesülniük a mindennapok során. A robbanásszerű, társadalmi, technikai, tudományos fejlődés talaján „fogant akceleráció az új időkben, új problémákkal szembesíti a pedagógusokat. A kötet előszavában, Klein Sándor a problémás gyerekek „mibenlétéről ír értő, empatikus módon, akként, hogy a gyermeket helyezi a vizsgálódás centrumába, és a felnőttek, a szülők, és pedagógusok problémás gyermekekhez való attitűdjének változtatására, a gyermek „kezelhetetlenségének okait felfedő magatartásra helyezi a hangsúlyt. A nevelőkben felmerülő kérdésekre, a hétköznapi gyakorlat során már bevált és működő „praktikák bemutatásával kívánnak válaszolni a szerzők. Nem az elméletet óhajtják illusztrálni, hanem a működő megoldások bemutatására törekszenek, oly módon, hogy az olvasót, a gyakorló pedagógust is továbbgondolásra, új technikák kialakítására inspirálják. „Étlapszerűen kínálnak módszereket, egy-egy megtörtént eset bemutatása kapcsán, arra nézve miként lehet kezelni a problémás gyereket és helyzeteket. A „Miért-Mit-Hogyan? hármas egység logikai sorrendjét követik a problémaelemzések, az okok feltárásától kiindulva a gyakorlati megoldások, mechanizmusok működéséig. A fejezetek döntő többségében pozitív végkifejlettel illusztrálják a szerzők az egyes esetekre vonatkozó megoldásokat. A kézikönyvnek szánt remek munka számos érdekes és értékes témája mellett, többek között a negatív énképről, az agresszor gyermekről, az áldozatokról, az iskolakerülésről, az önelfogadásról, a kulturális különbségekről, a gyermekszegénységről, az autizmus spektrum zavarról, a szülők segítéséről szól értékesen, a nevelők, pedagógusok megkülönböztetett figyelmére érvényes módon. Az akkreditált tréningek lehetőségével, valamint a témában ajánlott irodalmak jegyzékével kiegészített, jól szerkesztett, ennek következtében remekül áttekinthető munka valamennyi iskolai könyvtárkézikönyvtár anyagába kívánkozik. Érdemes széleskörű beszerzéséről gondoskodni. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]