A 21. században bekövetkezett technológiai fejlődés hatására a 4. ipari forradalom korát éljük, amely a társadalomra közvetlen hatást gyakorol, előkészítve egy újabb, a digitalizációt középpontba állító kultúraváltást. E változások közvetlen hatást gyakorolnak a munkaerőpiacra, ami jelentős
[>>>]
A 21. században bekövetkezett technológiai fejlődés hatására a 4. ipari forradalom korát éljük, amely a társadalomra közvetlen hatást gyakorol, előkészítve egy újabb, a digitalizációt középpontba állító kultúraváltást. E változások közvetlen hatást gyakorolnak a munkaerőpiacra, ami jelentős átalakulást kíván az oktatási rendszertől. A jövőbeni boldogulás művészetének kulcsa ugyanis az egyéni képességek fejlesztésében rejlik, amelyben az IKT-műveltség kiemelt szerepet tölt be. E felismerés már világszerte többnyire megtörtént, azonban az országok digitális átállásra vonatkozó lépései eltérő mértékben valósultak meg. A kötetben két sikertörténet, Észtország és Finnország digitális átállását ismerhetjük meg, azok infokommunikációs stratégiáinak és nemzeti alaptanterveinek tartalomelemzése révén, összehasonlítva a hazai helyzettel. Az olvasó e példák segítségével megismeri az oktatási rendszer digitális átállás folyamatának elemeit és lépéseit, amely hozzájárulhat az információs társadalom iskolájának hazai megteremtéséhez
[<<<]