B. Méhes Vera könyve arra a kérdésre keresi a választ, hogy miként vegyen részt a felnőtt a gyermek játékában annak érdekében, hogy ez a játék (és ezáltal a gyermek) minél gazdagabb, minél örömtelibb legyen. A nyitófejezet a játékfeltételek és az általános jellemzők tárgyalása kapcsán szól a játék
[>>>]
B. Méhes Vera könyve arra a kérdésre keresi a választ, hogy miként vegyen részt a felnőtt a gyermek játékában annak érdekében, hogy ez a játék (és ezáltal a gyermek) minél gazdagabb, minél örömtelibb legyen. A nyitófejezet a játékfeltételek és az általános jellemzők tárgyalása kapcsán szól a játék személyi feltételeiről, az óvónő szerepéről, az óvodások életkori sajátosságairól, majd a játék objektív feltételeit veszi sorra (játékidő, hely, eszközök stb.). A játékfajtákat elemző fejezet a gyakorló- és konstrukciós játékokat követően a szerepjátékkal foglalkozik. Elemzi sajátosságait, motivációit, feladatait a különböző témájú szerepjátékokban. A továbbiakban a didaktikai, a szabályjáték és a szabadban végzett játékos foglalkozások állnak az elemzés középpontjában. Tanulságosak a játékot "zavaró" gyermek portréját megrajzoló, továbbá az árulkodásról és annak lélektani eredőiről szóló részek. Néhány elvi meggondolás és gyakorlati tanács foglalata a záró fejezet, amelyben többek között a munkára nevelés és a játék kapcsolatáról, a gyermek játék közbeni megismeréséről is szó esik. Irodalomjegyzék zárja a kötetet, amely nemcsak óvónőknek, de szülőknek, s mindazoknak ajánlható, akik gyerekekkel foglalkoznak. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]