A tudatos jelenlét elve az elmúlt évek során szerte a világon, így hazánkban is óriási népszerűségre tett szert, hiszen amellett, hogy a pillanat mélyebb, jelentéstelibb, bölcsebb, elfogadóbb megélését teszi lehetővé, jelentősen javíthatja általános közérzetünket és egészségi állapotunkat. Bár a
[>>>]
A tudatos jelenlét elve az elmúlt évek során szerte a világon, így hazánkban is óriási népszerűségre tett szert, hiszen amellett, hogy a pillanat mélyebb, jelentéstelibb, bölcsebb, elfogadóbb megélését teszi lehetővé, jelentősen javíthatja általános közérzetünket és egészségi állapotunkat. Bár a gyerekek életkori sajátosságaiknál fogva még sokkal inkább benne élnek az „itt és most-ban, mint a felnőttek, a megnövekedett szorongás, agresszió és figyelemzavar korában a tudatos jelenlét egyszerű technikáinak gyakorlása számukra is rendkívül hasznos lehet. Olyan eszközt kaphatnak a kezükbe, amely segíti félelmeik, agresszív indulataik kontrollálását, figyelmük irányítását, és türelmesebb, együtt érzőbb cselekvést tesz lehetővé. Az amerikai mentálhigiénés tanácsadó, Susan Kaiser Greenland könyvében lényegre törően mutatja be az elméleti hátteret, majd hatvan játékötletet közöl, néhány vicces fekete-fehér rajz kíséretében, melyek mindegyikénél feltüntette, milyen korú gyerekeknek ajánlott, és milyen életkészségek fejlesztésére fókuszál. Az öt főfejezetben alapvetően hat készséget igyekszik fejleszteni: az elcsendesedést, a látást és átkeretezést, a fókuszálást, a gondoskodást és a kapcsolódást. Fontos tudnunk: ha szülőként gyakoroljuk a tudatos jelenlétet, azzal önmagában is sokat teszünk gyerekeinkért, akik pontosan érzékelik, amikor nyugodtak, összeszedettek, stabilak vagyunk, s a saját példánknál semmi sem lehet hitelesebb és nagyobb erejű. Ezenfelül, ha a tudatos jelenlétet célzó játékokat a felnőttek szülőként, nagyszülőként vagy pedagógusként együtt játsszák a gyerekekkel, az rájuk is pozitív hatást gyakorol. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]