| Cím: |
Generációk harca a figyelemért
| | Alcím: |
hogyan tanuljunk egymástól, egymásért?
| | Szerző: |
Steigervald Krisztián (1972) |
| Közrem.: |
Matyus Dóra (ill.) |
| Szerz. közl: |
Steigervald Krisztián ; [graf. Matyus Dóra]
| | Kiadás: |
Budapest : Partvonal, 2024, cop. 2023 |
| Eto: |
316.6 ; 316.346.3 ; 159.922.6 ; 159.952 ; 316.77 ; 681.3.004.14 ; 316.472.4
| | Tárgyszó: |
generációk ; generációk közötti kapcsolatok ; generációs különbségek ; figyelem ; figyelemhiány ; figyelmetlenség ; figyelemzavar |
| Szakjel: |
301
| | Cutter: |
S 87
| | ISBN: |
978-963-609-144-6
| | Nyelv: |
magyar
| | Oldal: |
294, [1] p.
| | Megj.: |
Bibliogr. a lábjegyzetekben
| | UKazon: |
202424027
| | Kivonat: |
Nagy sikerű debütáló könyve után Steigervald Krisztián ismét a generációkat veszi górcső alá: a coachként dolgozó közgazdász, aki eközben pszichológiai tanulmányokat is folytatott, arra keresi a választ, hogy miért különböznek annyira egymástól az egyes generációk, miben lehet a különbségeket
[>>>]
Nagy sikerű debütáló könyve után Steigervald Krisztián ismét a generációkat veszi górcső alá: a coachként dolgozó közgazdász, aki eközben pszichológiai tanulmányokat is folytatott, arra keresi a választ, hogy miért különböznek annyira egymástól az egyes generációk, miben lehet a különbségeket megragadni, és mielőtt még valaki morális ítélkezésbe kezdene, hogyan lehet a generációk képviselőit egymás felé közelíteni a kölcsönös megértés talaján. A szerző többször is kiemeli, hogy a régi idők sem voltak jobbak vagy rosszabbak, egyszerűen arról van szó, hogy a gyors ütemben változó világban, legyen szó a digitalizációról, az eszközhasználatról vagy a médiatartalmakról, hatalmas különbség van az egyes generációk tapasztalati tere között. Más közegben szocializálódott valaki, aki a hatvanas, megint más közegben, aki a nyolcvanas vagy a kilencvenes években született, az ezredfordulóról és a kétezer tízes évekről meg ne is beszéljünk. A szerző kutatásaira alapozva, valamint személyes példákon és a számtalan tréningen szerzett benyomásain keresztül jutott el a jelen könyv megírásához: szülők, tanárok és diákok is bátran kézbe vehetik a könyvet, mivel nemcsak a szülőknek kell megértőnek lenni gyermekeikkel, a fiatalabbak sem javítanak a helyzeten a folyamatos boomerezéssel ? a kölcsönös figyelem és megértés révén e generációs szakadék fölé könnyebben lehet hidat verni. A szerző eközben a figyelem kérdéséről sem feledkezik meg, ugyanis a megváltozott médiakörnyezetben a figyelem elképesztő mértékben szóródik, ami hatással van a fiatalabb generáció kommunikációs stratégiáira, tanulására (tanulási nehézségeire), a könyvekkel kialakított viszonyára, vagy éppen a közösségi életre. A könyv hasznos tanácsok gyűjteménye, amelyet olvasva a szülők és a gyerekek kölcsönös idegenkedését a kölcsönös megértés veheti át ? széles körben ajánlható. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|