Vibók Ildi gyerekeknek szánt könyve a digitális világ kihívásait az ökológiai problémákkal együtt tárgyalja. A szórakoztató és igen tanulságos mesekönyv görbe tükröt állít a telefonjaik nyomkodásába belefeledkezett generáció elé, miközben az élményparkok világáról is lerántja a leplet. A
[>>>]
Vibók Ildi gyerekeknek szánt könyve a digitális világ kihívásait az ökológiai problémákkal együtt tárgyalja. A szórakoztató és igen tanulságos mesekönyv görbe tükröt állít a telefonjaik nyomkodásába belefeledkezett generáció elé, miközben az élményparkok világáról is lerántja a leplet. A környezetet nem lehet a végtelenségig kihasználni, ha mindenhová autópályát és élményparkokat építünk, fittyet hányva az állatokra és a növényekre, visszafordíthatatlan ökológiai kárt okozunk. A történet két főszereplője, Lincsi és Peti nagymamájuk kényelmes nappalijában nyomkodja telefonját, egy parképítős játékot próbálnak újra és újra végigjátszani, melyben minél nagyobb az élmény, annál több pont jár. Nekik kell dönteniük arról, mit rombolnak le, mit pusztítanak el, és mit építenek meg. Természetesen a legegyszerűbb megoldás, ha mindent kiirtanak, és felépítik a gigászi élményparkot. Amikor sokadszorra kezdenének a játékba, hirtelen minden megváltozik körülöttük, és hirtelen a játékban találják magukat. A saját bőrükön érzik meg a lelketlen pusztítás eredményét. Miközben belülről ismerik meg a világot és annak karaktereit, például Bozótot, a fákat védő manót vagy a lombházban lakó Kareszt, a gyerekek belátják, hogy milyen káros a játék, mennyi galibát okoztak a túlzott fejlesztésekkel. A történet végére visszakerülnek a valóságba, és barátaikon úgy tudnak segíteni, hogy az újabb játék során ökológiailag tudatos élményparkot hoznak létre az erdőben, így mindenki nyer, profit is lesz, de a fák és az állatok sem sérülnek, a kompromisszumnak mindenki örülhet. A Csimota Kiadó gondozásában, Babarczy Myriam rajzaival illusztrált gyerekkönyvet széles körben érdemes ajánlani. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]