| Cím: |
A gondolatok alkímiája
| | Alcím: |
hogyan teremt értéket a kommunikáció?
| | Szerző: |
Marschall József |
| Szerz. közl: |
Marschall József
| | Kiadás: |
[Budapest] : Szerző ; Budapest : Cser K., 2024 |
| Eto: |
659.1 ; 658.8.(0:82-94) ; 316.77
| | Szakjel: |
659
| | Cutter: |
M 36
| | ISBN: |
978-963-278-775-6
| | Nyelv: |
magyar
| | Oldal: |
280 p.
| | UKazon: |
202425131
| | Kivonat: |
Régóta a marketingkommunikáció területén dolgozik Marschall József, aki most egy könyv formájában foglalja összes a témával kapcsolatos tanácsait. A szerző a budapesti Külkereskedelmi Főiskola elvégzése után egy ideig még töprengett azon, mihez is kezdjen az életével. A pénzügyi vonal nem igazán
[>>>]
Régóta a marketingkommunikáció területén dolgozik Marschall József, aki most egy könyv formájában foglalja összes a témával kapcsolatos tanácsait. A szerző a budapesti Külkereskedelmi Főiskola elvégzése után egy ideig még töprengett azon, mihez is kezdjen az életével. A pénzügyi vonal nem igazán keltette fel az érdeklődését, és bár a nagyapja a jogi pályán remekelt, a vállalati jogászkodás sem az ő területe volt, a marketing azonban „egy fokkal jobbnak tűnt számára. Aztán 1997-ben változott meg az élete, amikor egy Snowplow című reklámfilmet nézett meg, és onnantól kezdve tudta, mit akar csinálni: reklámszövegíró – vagy ahogy menő helyeken hívják: copywriter – lesz. Az első munkahelyére, ahol szövegíróként dolgozott, kétszáz jelentkező közül jutott be, ezt követően pedig több mint húsz évet töltött el hazai tulajdonú és multinacionális ügynökségeknél, mielőtt saját lábára állt. Ma is „a szavakkal zsonglőrködik, kisebb-nagyobb lélegzetű szövegeket alkot és mellette tanít is egyetemen. Pályafutásának fontos állomása volt, amikor a DMB&B nevű reklámcégnek dolgozott. Ezt a vállalatot a Missouri állambeli St. Louisban William DArcy hozta létre 1906-ban. A cég első ügyfele egy barna színű, szénsavas üditőitalt árult, amely később Coca-Cola néven vált világhírűvé. Ekkoriban azonban még nem sokan ismerték, a cég kreatív vezetőjének, Archie Lee-nek hála azonban a márka néhány év alatt ismertté vált. Ez nagyrészt köszönhető volt Haddon Sundbloom festőművésznek, aki elkészítette a Mikulás portréját, természetesen egy üveg kólával a kezében. Ez pedig nemcsak az üdítőital forgalmát lendítette fel, hanem egycsapásra megváltoztatta a Mikulás képét is. De ugyanez a cég készítette a Budweiser híres békás reklámfilmjét is, amely az 1995-ös Super Bowl alatt futott először. A szerző több más sztorit is felidéz „a reklámőrültek élőhelyeként is jellemzett cégnél töltött időszakból, mint ahogy pályája más szakaszaiból is. Miközben a szakma alapjaiba is bevezeti az olvasókat, számos emlékezetes reklámkampányra emlékezik, egyebek között olyan cégek/termékek köré építve, mint a Cheetos, a Nike vagy a Volvo, a magyarországi vonatkozások tekintetében pedig például a Cofidis, a CBA, a Szentkirályi ásványvíz vagy éppen a Kincsem film. Az aranyszínű vászonkötésben megjelent kötetet jegyzetek zárják. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|