Az ezredforduló után születetteket gyakran nevezik „digitális bennszülöttek-nek, míg szüleik generációját és tanáraikat „digitális bevándorlók-nak is nevezhetnénk. Ez utóbbi mintha azt jelentené, hogy azok a pedagógusok, akik nem kifejezetten a digitális világba születtek bele, sosem fogják
[>>>]
Az ezredforduló után születetteket gyakran nevezik „digitális bennszülöttek-nek, míg szüleik generációját és tanáraikat „digitális bevándorlók-nak is nevezhetnénk. Ez utóbbi mintha azt jelentené, hogy azok a pedagógusok, akik nem kifejezetten a digitális világba születtek bele, sosem fogják utolérni diákjaikat a digitális képességek terén, még ha igyekeznek, akkor sem. Mindezt nem így látja a két nemrég nyugdíjba vonult kazincbarcikai pedagógus, akik kifejezetten tanároknak állították össze kis kötetüket. Könyvükben bemutatják a felhőinformatika fogalmát és alkalmazási lehetőségeit, a dokumentumok megosztását és a Google Drive használatát, Office dokumentumok közös szerkesztését a Microsoft programjaival vagy a közös prezentációkészítést a Prezi szoftverével. Olyan abszolút gyakorlatias témákat is érintenek, mint például osztálykirándulás szervezése és vezetése felhőinformatikai eszközökkel, ugyanezen eszközök használata a tanítási folyamatban (matematika-, fizika- és történelemórán), digitális módszerek alkalmazása a pedagógusok intézményi önértékelésében, pedagógusok és vezetők kommunikációs lehetőségei az intézmény informatikai hálózatában és a felhőkben, a pedagógusok lehetőségei az ingyenes jogtiszta szoftverek eléréséhez, vagy a digitális kérdőívek összeállítása, szerkesztése és alkalmazása. Az utolsó fejezet a intézményi honlapok szerepével foglalkozik a digitális kommunikációban. A szöveget fekete-fehér illusztrációk kísérik. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]