mi az oka annak, hogy egyes gyerekek küszködnek, mások gond nélkül veszik az akadályokat? ; [hét tanítható tulajdonság, amely a boldog, jól teljesítő gyereket jellemzi]
Noha Michele Borba könyve az amerikai iskolarendszerben szocializálódó gyermekeket veszi alapul, a mai magyar helyzetet figyelembe véve könyve megfontolandó tanácsokkal tud szolgálni majd minden család, sőt, a pedagógusok számára is. A neveléstudományra szakosodott pszichológus hosszú évek
[>>>]
Noha Michele Borba könyve az amerikai iskolarendszerben szocializálódó gyermekeket veszi alapul, a mai magyar helyzetet figyelembe véve könyve megfontolandó tanácsokkal tud szolgálni majd minden család, sőt, a pedagógusok számára is. A neveléstudományra szakosodott pszichológus hosszú évek kutatómunkájára és terápiás eredményeire alapozva írta meg a jelen könyvet, melyből mindenki megismerheti, hogy miért tudnak egyes diákok szárnyalni, hasonló képességekkel bíró társaik pedig miért veszik sokkal nehezebben az akadályokat. A szerző kiemeli, hogy az iskolarendszer és a tanítás módszertana a folyamatosan változó világgal nem mindig képes lépést tartani, ezért a különböző területről érkező szakember véleménye és meglátása olykor termékenyítően hathat, élénkítheti a diskurzust. Michele Borba hét alapvető jellemerősséget szeretne kifejleszteni a diákokban, amelyek „segítenek szárnyalni: az önbizalmat, az empátiát, az önuralmat, a tisztességet, a kíváncsiságot, a kitartást, illetve az optimizmust. A bevezető fejezetből az amerikai társadalom és oktatási rendszer keresztmetszetét ismerhetjük meg, ahol még a privilegizált státusszal bíró középosztály gyermekei is sokat szenvednek a túlzott elvárások miatt. A perfekcionizmus destruktív spirálja miatt a gyerekek idejekorán a kiégés jeleit kezdik mutatni, gyermekkorukat elvesztik és noha ismereteik rohamosan bővülnek, az érzelmi intelligenciájuk, szociális készségeik messze lemaradnak az elvárható szinttől. A könyv három nagyobb fejezeten keresztül nézi meg a kérdés különböző aspektusait közelebbről. Meggyőződése, hogy a szellem mellett a szívet, vagyis az érzelmeket is fejleszteni kell, ehhez nyújt kiváló támpontokat és gyakorlatokat az első rész. Ezt követi az elme fejlesztése, amely az indulatok fékezését, illetve a stabil morális kódex kialakítását is magában foglalja. Ezeket az akaraterővel lehet hosszabb távon is megerősíteni, nem véletlen, hogy a záró részt éppen ennek fejlesztésére szánta a kötet. A kötet végén beszélgetési útmutatót találunk, valamint a könyv megírásához felhasznált szakirodalom listáját. A Szülők könyvtára név alatt futó sorozat legújabb kiadványát széles körben érdemes ajánlani. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]