A forró Etiópiában, az "asszonyharcosok" földjén járunk, i. sz. 33-ban. Az egyik őrségben levő harcosnő három kimerült emberre talál: a fiatal állapotos asszonyra, egy kamasz fiúra és egy betegnek tűnő, idősebb férfira. Foglyul ejti őket, s királynőjük, Mairari színe elé viszi. Mairari
[>>>]
A forró Etiópiában, az "asszonyharcosok" földjén járunk, i. sz. 33-ban. Az egyik őrségben levő harcosnő három kimerült emberre talál: a fiatal állapotos asszonyra, egy kamasz fiúra és egy betegnek tűnő, idősebb férfira. Foglyul ejti őket, s királynőjük, Mairari színe elé viszi. Mairari érdeklődéssel fordul a jövevények felé, akikről kiderül, hogy Júdeából érkeztek, s a látszat ellenére nem menekülnek, hanem azért indultak útnak, hogy a lehető legtöbb embernek elvigyék az örömhírt egy bizonyos Jézusról, akit - mint kisvártatva kiderül - a Megváltónak vallanak. Az állapotos nő Magdalából származó Máriának mondja magát (vagyis Mária Magdolnának), a kamaszfiú Elóhimként mutatkozik be, a megviselt férfi pedig Júdás, aki ugyan (akárcsak az evangéliumi verzióban) öngyilkosságot követett el, ám Elóhim és Mária Magdolna az utolsó pillanatban megmentette. Mairari királynő az elejétől kezdve szeretné meghallgatni Jézus történetét, Mária Magdolna pedig készséggel megosztja vele a Messiás élettörténetét, amely azonban a regényben nem a bibliai változatot követi, hanem inkább a Jézussal kapcsolatos legendáriumból merít. Ebben kiemelt szerepet kapnak azok az évek, amelyekről a Szentírás hallgat: a szerző - mint már előtte sokan mások - az ifjú Jézust tanulmányútra "küldi" Indiába, Perzsiába, majd Tibetbe, hogy Kelet bölcsességével felfegyverkezve vágjon bele valódi küldetésébe. Jézus portréjához, környezete, emberi kapcsolatai ábrázolásához szintén nagyban merít a Biblia helyett a Jézus-mítoszokból. Az egyébként olvasmányos regény azoknak ajánlható, akik nyitottak az alternatív Jézus-történetek iránt. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]