Talán sokan nem gondolják, hogy a „legütősebb kommunikációs eszköz a jó történetmesélés. A szerző – amint az a könyv bevezetőjéből kiviláglik - saját maga tapasztalta meg, milyen nagy hatása van egy jól előadott történetnek. Szerbiában jártak a férjével, amikor társa, aki soha nem használt
[>>>]
Talán sokan nem gondolják, hogy a „legütősebb kommunikációs eszköz a jó történetmesélés. A szerző – amint az a könyv bevezetőjéből kiviláglik - saját maga tapasztalta meg, milyen nagy hatása van egy jól előadott történetnek. Szerbiában jártak a férjével, amikor társa, aki soha nem használt semmiféle parfümöt, illatszert, véletlenül megállt egy kölniket árusító bolt előtt, amíg a közeli üzletben vásárló feleségére várt. A parfüméria eladója, egy kedves fiatalember, vásárlási kényszer nélkül elkezdett mesélni a JFK férfi kölniről és egy olyan érdekes történetet adott elő John Fitzgerald Kennedyről, aki az illat nevének ihletője volt, hogy Hall férje azonnal akart vásárolni egyet az üvegcséből. Ebből a történetből indítja az üzleti életben rendkívül jól hasznosítható tanácsokat tartalmazó kötetét a szerző. Remek stílusban és olvasmányosan értekezik arról, miként javíthat bárki a vállalkozása pozícióján „csupán azzal, hogy az árut, amit eladásra kínál, egy remek történet kíséretében ajánlja a vevőinek. Kindra Hall négy történettípust mutat be kötetében. Az Értéktörténetet, ennek célja meggyőzni az ügyfelet, hogy szüksége van a szolgáltatásra vagy a termékre, amelyet az eladó kínál neki. A második „sztori az Alapítótörténet, ezzel az a célja az eladónak, hogy meggyőzze a befektetőket és az ügyfeleket, hogy érdemes a vállalkozásába befektetni. A harmadik, a Céltörténet, amellyel össze lehet hangolni és motiválni lehet az alkalmazottakat és a kollégákat, míg a negyedik, Ügyféltörténet révén az eladásra kínált termék vagy szolgáltatás használója közkinccsé teheti hiteles tapasztalatait. A szerző számos üzleti életből vett példát sorjáztat kötetében, esettanulmányok, cégprofilok, anekdoták, saját tapasztalatok és kutatásainak felhasználásával arra irányítva a figyelmet, hogy a történetmondás egyszerű, eltanulható készség, amelyet bárki elsajátíthat és sikerrel kamatoztathat az üzleti életben. Mindazoknak ajánlható, akik a témában bármilyen formában érintettek. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]