Két valóságos, ám különböző időben élt személyiség szolgált alapul Cinzia Giorgio regényéhez. Egyikük Maddalena Splendori, a 20. század elejének egyik legkeresettebb képzőművészeti modellje, befolyásos múzsája. A másik Adele Casagrande Fendi divattervező, aki férjével együtt 1925-ben alapította a
[>>>]
Két valóságos, ám különböző időben élt személyiség szolgált alapul Cinzia Giorgio regényéhez. Egyikük Maddalena Splendori, a 20. század elejének egyik legkeresettebb képzőművészeti modellje, befolyásos múzsája. A másik Adele Casagrande Fendi divattervező, aki férjével együtt 1925-ben alapította a Fendi márkát. Akkor még csak egy kis családi manufaktúráról volt szó, amely főként szőrmékkel és bőrárukkal foglalkozott. A via Piavén volt az üzletük, amely a harmincas években már jelentősen felfutott. Az alapító férj halála után az üzletbe beszállt Adele öt lánya is: Paola, Anna, Carla, Franca és Alda, a legnagyobb "dobás" azonban az volt, amikor 1965-ben a fiatal Karl Lagerfeldet hívták meg a tervezői székbe. Mi lett volna, ha Maddalena és Adele ismerték volna egymást, sőt ha barátok lettek volna? Ezt képzelte el a szerző regényében, mely kettejük kitalált barátságának, szakmai kapcsolatának alakulásán túl azt is érzékletesen bemutatja, hogy milyen volt és hogyan változott a divat világa Rómában, miként érvényesülhetett két nő a divat férfiak uralta világában, és hogyan vált a Fendi márka annyira népszerűvé, hogy még a legnagyobb sztárok, különböző hírességek is viselték a ruháikat, Sophia Lorentől Liza Minnellin át Jackie Kennedy-ig. A kötetet a Fendi család kronológiája, valamint elsősorban a divat világával kapcsolatos kifejezések magyarázata zárja. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
Pld.
Raktár
Rakt.jelzet
Lelt.szám
Info
Halis István Városi Könyvtár Nagykanizsa :
1 kölcsönözhető, ebből 1 kiadva; nincs elvihető (nincs rá előjegyzés)