Az esernyő csapat kalandjai (202114209) című, brit eredetin alapuló képregényből ismerhették meg az olvasók egy általános iskola neurodiverzitás miatt más-más állapotú – tanulási nehézségekkel küzdő, ADHS-s, diszgráfiás, diszlexiás és diszpraxiás, autizmussal élő és Tourette-szindrómás – gyerek
[>>>]
Az esernyő csapat kalandjai (202114209) című, brit eredetin alapuló képregényből ismerhették meg az olvasók egy általános iskola neurodiverzitás miatt más-más állapotú – tanulási nehézségekkel küzdő, ADHS-s, diszgráfiás, diszlexiás és diszpraxiás, autizmussal élő és Tourette-szindrómás – gyerek szereplőit. Öt jó barátról van szó: Andyről, Sienáról, Charlotte-ról, Joshról és Marcusról, az ún. Esernyő csapat tagjairól, akik segítik egymást abban, hogy ne a nehézségekre, hanem inkább a „szupererejükre figyeljenek: arra, amiben ők számítanak jónak, más diákokkal ellentétben. A most megjelenő folytatás elején épp megkezdődik a nyári szünet, és úgy búcsúznak el egymástól, hogy ősszel találkoznak a hetedikben – ami már a középiskola első évfolyama. Szerencsére egy osztályba kerülnek mind, arra azonban nem számítanak, hogy ennyire megváltoznak a dolgok. Például hiába járnak egy osztályba, a tanórák nagy részén szét vannak osztva. Persze nem minden rossz, csak más, és a tanárok, meg a diákok itt nem értik meg annyira a neurodiverzitást, mint a régi suliban. Így aztán mindannyian borzasztóan élik meg az első napot, a helyzet pedig az elkövetkező hetekben még rosszabb lesz. Romlanak a jegyeik, és úgy néz ki, a csapat is közel kerül a széthulláshoz. De vajon változik a helyzet? Tudnak megint egymásnak segíteni? És vajon a tanárok és a többi diák meg fogják őket érteni?... Elsősorban az érintetteknek szól a képregény, de azt is megmutatja, hogy az iskola mit tehetne a neurodiverzitás elfogadása érdekében.
[<<<]